• تلفن09027508585
  • ایمیلinfo@dubai724.com
  • آدرسTower plaza floor 19 Dubai
  • ساعتهای آزادمشاوره و پشتیبانی 24 ساعت
  • تلفن09027508585
  • ایمیلinfo@dubai724.com
  • آدرسTower plaza floor 19 Dubai
  • ساعتهای آزادمشاوره و پشتیبانی 24 ساعت

استعلام شرکت در دبی (امارات)

استعلام شرکت

همه ما در طول زندگی خود افرادی را دیده‌ایم که فریب کلاهبرداران را می‌خورند. مطمئنا آخرین چیزی که هر فردی می‌خواهد این است که قربانی یک کلاهبردار شود. اطمینان از قانونی بودن و استعلام یک کسب و کار، اقدامی ضروری و احتیاطی است که برای جلوگیری از کلاهبرداری انجام می‌شود. شرکت‌های نامشروع، از ارتکاب تقلب دریغ نمی‌کنند و سپس بدون باقی گذاشتن هیچ ردی از خود، ناپدید می‌شوند. بنابراین اطمینان از قانونی بودن کار یک شرکت، بسیار ضروری است. در این مطلب به روش بررسی استعلام شرکت در دبی و به طور کلی کشور امارات خواهیم پرداخت.

ضرورت استعلام شرکت در دبی

صاحبان مشاغل برای تایید شرکت طرف معامله خود در امارات می‌توانند کارهای مختلفی را انجام دهند. اولین کار، به دست آوردن اطلاعات اولیه شرکتی است که قصد دارند با آن معامله کنند. برای این کار می‌توانید با تلفن ثابت شرکت تماس بگیرید و اگر هم می‌توانید، خودتان به آدرس دفتر شرکت مورد نظر مراجعه کنید.

هر شرکت ثبت شده در کشور امارات برای فعالیت خود باید دارای مجوز تجارت رسمی از این کشور باشد. می‌توانید از آن‌ها بخواهید که یک نسخه از آن را برای شما ارسال کنند تا اصالت آن را به صورت آنلاین از DED (وزارت توسعه اقتصادی امارات) استعلام کنید. توجه داشته باشید که مجوزهای تجارت به هیچ وجه اسنادی محرمانه نیستند. بنابراین باید در هر دفتر یا فروشگاهی به صورت عمومی نمایش داده شوند. دسترسی به این سند یا درخواست رویت آن، یک حق عمومی برای طرف معامله محسوب می‌شود.

استعلام شرکت در دبی  (امارات)

راه های استعلام شرکت در دبی

به خاطر داشته باشید که اکثر شرکت‌های غیرقانونی، شماره ثبت نامعتبری را در اختیار شما قرار خواهند داد. این موضوع را می‌توان به راحتی فهمید و بدین ترتیب به شما کمک می‌کند تا وارد یک رابطه تجاری کلاهبرداری و پر از ضرر نشوید. به طور کلی، برای اینکه بفهمید یک شرکت در امارات وجود دارد یا نه، نیازی نیست کارآگاه گجت باشید!. زیرا چندین روش ساده برای استعلام شرکت در دبی و امارات وجود دارد که می‌توانید برای امنیت خود، از آن‌ها به صورت جداگانه یا ترکیبی استفاده کنید. راه‌های کلی و ساده برای تایید اطلاعات یک کسب و کار و تشخیص قانونی بودن آن در امارات متحده عربی به شرح زیر هستند.

1.بررسی مجوز قانونی شرکت

همان‌طور که در بالا ذکر شد، می‌توانید نسخه‌ای از مجوز کسب و کار شرکت طرف معامله خود را درخواست کنید. سپس آن را مستقیما در پلتفرم‌های دولتی امارات بررسی کنید که آیا مجوز ثبت شده است یا خیر.

اگر قصد راه‌اندازی کسب و کار با شرکای مستقر در دبی را دارید، آنها باید بتوانند مدارک لازم را به شما ارائه دهند. اگر پاسخی از آنها دریافت نکردید، باید بلافاصله در حالت هشدار قرار بگیرید. چرا که در واقع، در مجوز تجارت هیچ اطلاعات محرمانه‌ای وجود ندارد که شرکت بخواهد از ارائه آن سر باز بزند. تنها مشخصاتی که در این مجوز خواهید یافت شامل نام شرکت، آدرس دفتر، شماره ثبت، شماره مجوز و نام مدیر آن است. کسی که از به اشتراک گذاشتن این مجوز با شما امتناع می‌کند، احتمالا به این معنا است که تجارتی نامشروع و غیرقانونی را اداره می‌کند.

شما می‌توانید از مرجع ثبت محلی، درخواست “گواهینامه خوب” داشته باشید. به طور کلی، گواهی وضعیت خوب نشان می‌دهد که واحد تجاری موردنظر، تمام گزارش‌ها و هزینه‌ها را در اختیار مقامات قرار داده است. این به عنوان مدرکی است که نشان می‌دهد آن نهاد، هم وجود دارد و هم مجاز به انجام تجارت در امارات است.

2.بررسی شرکت در رسانه‌های اجتماعی

شما می‌توانید از رسانه‌های اجتماعی هم برای تایید قانونی بودن یک کسب و کار اماراتی و استعلام شرکت در دبی استفاده کنید. بررسی کنید که آیا شرکت مد نظر در رسانه‌های اجتماعی حضور آنلاین دارد یا خیر. به عنوان مثال، می‌توانید به بررسی حضور آن‌ها در اینستاگرام یا فیس‌بوک و داشتن پروفایل‌های حرفه‌ای بپردازید. راه دیگر این است که بررسی کنید آیا آن‌ها کارکنانی در پلتفرم‌های آنلاین مانند لینکدین دارند یا خیر. به طور کلی، شرکتی که حضور فعال آنلاین دارد، احتمال کمتری خواهد داشت که کلاهبردار باشد.

3.سرچ شرکت در گوگل

سعی کنید اطلاعات شرکت مد نظر و گواهی‌نامه‌های آن را در انجمن‌ها و به طور کلی فضای آنلاین پیدا کنید. اگر شرکتی درگیر کلاهبرداری یا فعالیت‌های غیرقانونی بوده باشد، احتمال زیادی وجود دارد که بتوانید چنین اطلاعاتی را در اینترنت پیدا کنید.

4.بررسی پورتال‌های دولت امارات

شما می‌توانید پورتال‌های دولتی و پورتال‌های مناطق آزاد را بررسی کنید تا مطمئن شوید که با یک شرکت واقعی و قانونی طرف هستید. برای این کار می‌توان از چندین وب‌سایت جهت دریافت اطلاعات مجوز کسب و کار استفاده کرد. این‌ امر شامل بررسی وب‌سایت‌های وزارت توسعه اقتصادی امارات (DED) و بررسی اصالت ثبت ملی شرکت است.

بررسی پورتال‌های دولت امارات می‌تواند اصالت تجاری یک شرکت در دبی را برای شما آشکار سازد. بدین ترتیب خودتان می‌توانید بررسی کنید که آیا شرکت مورد نظر در کشور امارات ثبت قانونی شده است یا خیر. برای تایید و استعلام شرکت در دبی می‌توانید از نام شرکت یا شماره مجوز آن استفاده کنید. اگر با یک شرکت محلی در امارات سروکار دارید، مراجعه به وب‌سایت وزارت DED امارات مفید و راهگشا است.

برای بررسی اصالت شرکت‌های ثبت شده در شارجه می‌توانید به آدرس اینترنتی SEDD.AE و بخش «جستجوی مجوز» مراجعه کنید. بررسی قانونی بودن شرکت‌های ثبت شده در شهر ابوظبی هم در وب‌سایت ADBC.GOV.AE انجام می‌شود.

اگر تنها اطلاعاتی که از شرکت مد نظر خود دارید نام آن است، می‌توانید به سایت ثبت اقتصاد ملی مراجعه کنید. بدین ترتیب می‌توانید بررسی کنید که آیا شرکت موردنظر قانونی هست یا خیر. برای این کار می‌توانید به آدرس اینترنتی CBLS.ECONOMY.GOV.AE مراجعه کنید.

استعلام شرکت در دبی

5.استعلام شرکت‌های مناطق آزاد امارات

اگر شرکتی در یکی از مناطق آزاد امارات متحده عربی ثبت شده باشد، ممکن است نتوانید اصالت مجوز آن را به صورت آنلاین بررسی کنید. در این حالت، تنها گزینه شما این است که با ایمیل و ذکر نام شرکت با رجیستری امارات تماس بگیرید و بپرسید که آیا شرکت مورد نظر مجوز فعالیت دارد یا خیر. راه دیگر این است که مستقیما و با مراجعه حضوری به دفاتر آن‌ها نسبت به استعلام شرکت در دبی کنید.

در عین حال، گهگاه برای بررسی اصالت شرکت‌های ثبت شده در مناطق آزاد امارات می‌توانید مستقیما به وب‌سایت همان منطقه آزاد مراجعه کنید. در آنجا می‌توانید دایرکتوری شرکت‌ها را پیدا کنید که شامل فهرستی از تمام شرکت‌های دارای مجوز و فعالیت در آن منطقه آزاد است. در اینجا به مناطق آزاد اصلی در دبی و امارات اشاره می‌کنیم.

  • منطقه آزاد DWC
  • منطقه آزاد D3
  • منطقه آزاد DIFC
  • منطقه آزاد DIC
  • منطقه آزاد DMC
  • منطقه آزاد DMCC
  • منطقه آزاد AMCFZ
  • شهر خلاق فجیره FZ
  • منطقه آزاد فجیره
  • منطقه آزاد HFZA
  • منطقه سیف
  • منطقه آزاد شمس
  • منطقه آزاد ADGM

جمع‌بندی

تمام اقدامات پیشگیرانه ذکر شده را قبل از درگیر کردن خود در یک تجارت در کشور امارات انجام دهید. قبل از امضای هر گونه قرارداد یا سندی، از وجود شرکت و ثبت قانونی آن در کشور امارات اطمینان حاصل کنید. آیا مایل هستید یک شرکت معتبر به جای شما اصالت یک شرکت در امارات را بررسی کند؟. شرکت Dubai 724 خدماتی را برای تایید وجود یک شرکت در امارات ازجمله دبی و ابوظبی ارائه می‌دهد. با دبی 724 کار استعلام شرکت در دبی بسیار آسان و سریع صورت می‌گیرد.

استعلام شرکت در دبی چگونه انجام می‌شود؟

هر شرکت ثبت شده در کشور امارات برای فعالیت خود باید دارای مجوز تجارت رسمی از این کشور باشد. می‌توانید از این شرکت بخواهید که یک نسخه از آن را برای شما ارسال کند تا اصالت آن را به صورت آنلاین از DED (وزارت توسعه اقتصادی امارات) استعلام کنید. شما می‌توانید پورتال‌های دولتی و پورتال‌های مناطق آزاد را بررسی کنید تا مطمئن شوید که با یک شرکت واقعی و قانونی طرف هستید.

راه های استعلام شرکت در دبی چیست ؟

بررسی مجوز قانونی شرکت ، بررسی شرکت در رسانه‌های اجتماعی،سرچ شرکت در گوگل،بررسی پورتال‌های دولت امارات و استعلام شرکت‌های مناطق آزاد امارات از جمله راه های این اقدام هستند.

پشتیبانی دبی