• تلفن09027508585
  • ایمیلinfo@dubai724.com
  • آدرسTower plaza floor 19 Dubai
  • ساعتهای آزادمشاوره و پشتیبانی 24 ساعت
  • تلفن09027508585
  • ایمیلinfo@dubai724.com
  • آدرسTower plaza floor 19 Dubai
  • ساعتهای آزادمشاوره و پشتیبانی 24 ساعت

صادرات به دبی (امارات)

صادرات به دبی

اقتصاد امارات متحده عربی دومین اقتصاد بزرگ در خاورمیانه است. امارات از طریق ایجاد مناطق آزاد تجاری که از مقررات سرزمین اصلی متمایز هستند، فضایی بسیار جذاب را برای سرمایه‌گذاری خارجی و همچنین صادرات به دبی فراهم کرده است. در این مقاله به الزامات واردات کالا به امارات متحده عربی یا یکی از مناطق آزاد آن و بندرها و فرودگاه‌های اصلی حمل‌ونقل این کشور خواهیم پرداخت.

کالاهای صادراتی و وارداتی به دبی

امارات متحده عربی یکی از اعضای سازمان تجارت جهانی است و امارات شراکت‌های تجاری مهمی با تقریبا 32 کشور در سراسر جهان دارد. کالاهای اصلی صادراتی این کشور شامل گاز طبیعی و نفت خام و همچنین مواد غذایی و محصولات ترانزیتی هستند. دبی همچنین فلزاتی مانند آلومینیوم یا مس را صادر می‌کند. ژاپن، کره جنوبی، تایلند، هند و ایران شرکای اصلی صادرات امارات هستند.

ماشین‌آلات، مواد غذایی، مواد شیمیایی و تجهیزات حمل‌ونقل را باید عمده محصولات وارداتی به دبی دانست. دبی همچنین منسوجات و فلزات را از چین و محصولات اولیه مختلفی مانند پنبه، پارچه، ماشین‌آلات، ابزار و محصولات پلاستیکی را از هند وارد می‌کند. جواهرات و طلا نیز در میان کالاهای اصلی وارداتی به این کشور جایگاه قابل توجهی دارند. آمریکا، ژاپن و آلمان از شرکای اصلی واردات به امارات محسوب می‌شوند. تجهیزات الکترونیکی، فلزات گران‌بها، مبلمان، کفش، پوشاک، چرم، محصولات سرامیکی و لبنیات هم از دیگر کالاهای وارداتی به امارات هستند.

نحوه دریافت کد صادرات به دبی

داشتن یک مجوز تجاری معتبر در دبی، ابوظبی و سراسر امارات یا یکی از مناطق آزاد این کشور به شما اجازه واردات و صادرات کالا را می‌دهد. اما باید یک کد واردات امارات متحده عربی را هم دریافت کنید. این کد شناسه‌ای است که توسط مقامات امارات برای واردکنندگان به این کشور صادر می‌شود تا بتوانند کالاهای خود را از گمرک امارات ترخیص کنند. مدارک زیر برای به دست آوردن کد صادرات به دبی ضروری هستند.

  • مجوز تجاری معتبر از یک شرکت امارات متحده عربی با مهر فعالیت وارداتی روی آن
  • کپی گذرنامه مدیرکل شرکت صادرکننده مجوز تجاری
  • کپی ویزای اقامتی و کارت شناسایی امارات برای مدیرکل شرکت تجاری

رویه‌های گمرکی برای شرکت‌های تجاری دبی

کارآفرینان زیادی وجود دارند که فعالیت‌های تجاری خود را در دبی آغاز می‌کنند و از معافیت‌های مالیاتی و سایر مزایا در مناطق آزاد تجاری بهره‌مند می‌شوند. برای تجارت قانونی به عنوان شرکت واردات و صادرات کالا در امارات یا خارج از این کشور باید مدارک زیر را به گمرک ارائه کرد.

  • مجوز تجاری صادر شده برای شرکت توسط مقامات اماراتی
  • مشخص کردن مبدا و مقصد کالا با ارائه اسناد کامل
  • سفارش تحویل و فاکتورهای همراه با کالا
  • سند اظهارنامه مالیاتی با جزئیات مربوط به واردات یا صادرات کالا

شرکت‌هایی که علاقه‌مند به فعالیت‌های تجاری در قلمرو اتحادیه اروپا هستند، باید شماره EORI را دریافت کنند. مدرکی که ما در دبی 724 می‌توانیم برای دریافت آن به شما مشاوره بدهیم.

راه‌های صادرات به دبی

از 3 روش هوایی، دریایی یا جاده‌ای می‌توان کالاها را به امارات وارد کرد. تصمیم‌گیری در مورد انتخاب هر روش به عواملی چون بودجه، محدودیت زمانی و نوع کالا، وزن، حجم، ابعاد و شکنندگی آن بستگی دارد. بندرها و فرودگاه‌های امارات دسترسی آسان به بازارهای جهانی و گزینه‌های زیادی از نظر نحوه جابه‌جایی بار در سراسر کشور به شرکت‌های تجاری ارائه می‌دهند. بندرها و فرودگاه‌های اصلی امارات به شرح زیر هستند.

  • بندر جبل علی
  • بندر مینا رشید
  • بندر مینا زاید
  • بندر مینا خالد
  • بندر خور فکان
  • فرودگاه دبی
  • فرودگاه ابوظبی
  • فرودگاه فجیره
  • فرودگاه راس الخیمه
  • حمل‌ونقل دریایی

یک تاجر به منظور صادرات به دبی از طریق حمل‌ونقل دریایی باید چهار سند اصلی شامل نسخه بارنامه اصلی، فاکتور تجاری، لیست بسته‌بندی و گواهی مبدا را در اختیار واردکننده قرار دهد. سپس واردکننده باید اصل گواهی بارنامه را به نماینده حمل‌ونقل و صادرکننده سفارش تحویل بدهد. واردکننده همچنین باید کلیه الزامات ترخیص کالا را برآورده کند و درخواست اظهارنامه واردات برای ترخیص کالا از گمرک امارات را به صورت آنلاین از طریق dubaitrade.ae ارسال نماید.

راه‌های صادرات به دبی

عوارض گمرکی و سایر هزینه‌ها را می‌توان به صورت آنلاین و با استفاده از حساب CDR (اعتبار گمرکی) یا با دبیت کارت پرداخت کرد. واردکننده پس از انجام این کار می‌تواند اظهارنامه واردات گمرکی را چاپ کند. گمرک امارات پس از آن، اطلاعات ارائه شده را تایید خواهد کرد و احتمالا محموله را قبل از ترخیص، بازرسی می‌کند. در این زمان، واردکننده ترتیب تحویل گرفتن محموله را توسط یک شرکت حمل‌ونقل کالا در بندر خواهد داد.

  • حمل‌ونقل هوایی

صادرات به امارات از طریق هوایی روشی بسیار کارآمدتر خواهد بود. زیرا اکثر محموله‌های هوایی در کمتر از 48 ساعت به مقصد خواهند رسید. استفاده از حمل‌ونقل هوایی نیاز به جابه‌جایی فیزیکی کالا را هم کاهش می‌دهد و در نتیجه، از خطر آسیب به محموله کاسته می‌شود. با این حال، انتقال هوایی برخی محموله‌های بسیار سنگین یا با ابعاد زیاد، ممکن است بسیار گران یا کاملا غیرعملی باشد.

برای اینکه کالا از طریق حمل‌ونقل هوایی به امارات وارد شود، واردکننده به مدارکی مانند بارنامه اصلی هوایی، فاکتور تجاری، فهرست بسته‌بندی و گواهی گمرک مبدا نیاز دارد. برخی از کالاهای خاص مانند غذا و نوشیدنی، لوازم‌آرایشی، دارویی، تجهیزات ارتباطی بی‌سیم و حیوانات زنده مشمول مقررات بیشتری هستند. بنابراین علاوه بر موارد فوق به مجوزها و اسناد دیگری هم نیاز خواهند داشت. محموله پس از ترخیص از گمرک و با داشتن کلیه مدارک مورد نیاز و پرداخت تمامی هزینه‌ها می‌تواند برای مقصد نهایی ارسال شود.

  • حمل‌ونقل جاده‌ای

در امارات تنها 5 درصد از کل حجم صادرات به دبی از طریق جاده انجام می‌شود. اما حمل‌ونقل جاده‌ای به عنوان وسیله‌ای برای رساندن کالا از کارخانه به بندر یا فرودگاه، کاملا ضروری است. بنابراین به تمام فرآیندهای واردات و صادرات مربوط می‌شود.

نرخ حمل‌ونقل جاده‌ای به طور کلی کمتر از هزینه‌های حمل‌ونقل هوایی و دریایی است و زمان ترانزیت هم اغلب می‌تواند کوتاه‌تر باشد. به خصوص اگر کالاها از یک کشور همسایه امارات وارد شده باشند. شرکت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای نیز تمایل دارند به صورت درب به درب کار کنند. بنابراین مدارک بسیار کمتری مورد نیاز هستند که این امر، فرآیند واردات را به طور قابل توجهی ساده‌تر می‌کند. برای واردات از طریق جاده شما به قبض ورودی با مجوز گمرک، یک فاکتور تجاری و بارنامه نیاز خواهید داشت. هنگام ورود به امارات هم باید 5 درصد عوارض گمرکی را پرداخت کنید.

انواع مالیات صادرات به دبی

در اینجا به انواع مالیات‌های پرداختی در هنگام صادرات به امارات اشاره می‌کنیم.

مالیات بر واردات

مالیات بر واردات در زمان وارد کردن کالا توسط یک فرد حقیقی یا شرکت تجاری به یک کشور توسط دولت مقصد دریافت می‌شود. نرخ مالیات بر واردات امارات معمولا به ارزش یا نوع کالای وارد شده و کشور مبدا بستگی دارد. به طور کلی، نرخ مالیات بر واردات در امارات متحده عربی از 0 تا 5 درصد و با میانگین 4.61 درصد متغیر است. البته نرخ‌های مالیاتی بالاتری برای برخی محصولات مانند الکل یا تنباکو اعمال می‌شود.

این

نوع از مالیات فقط برای کالاهایی که ارزش آن‌ها بیش از 1000 درهم باشد، اعمال می‌شود. مناطق آزاد تجاری در امارات هم از دریافت این مالیات معاف هستند. به این معنی که اگر کسب و کار شما در یکی از مناطق آزاد تجاری امارات متحده عربی دایر باشد، مالیاتی برای واردات کالا پرداخت نخواهید کرد. اما مالیات بر واردات در صورت ترانزیت کالا از منطقه آزاد به سرزمین اصلی امارات متحده عربی اخذ خواهد شد.

مالیات بر ارزش‌افزوده

مالیات بر ارزش‌افزوده برای صادرات به دبی از اول ژانویه 2018 با نرخ 5 درصد معرفی شد. این مالیات در مورد اکثر کالاها و خدمات صدق می‌کند. مالیات بر ارزش‌افزوده توسط دولت امارات بر مشاغل ثبت شده مالیاتی در هر مرحله از زنجیره تامین اعمال می‌شود. یعنی اگر کالاها و واردات مشمول مالیات یک شرکت از آستانه 375.000 درهم فراتر روند، باید برای مالیات بر ارزش‌افزوده ثبت‌نام کرد. اگر کالاها و واردات مشمول مالیات کسب و کار بیش از 187.500 درهم باشند، می‌توان داوطلبانه برای مالیات بر ارزش‌افزوده ثبت‌نام کند. اگر هم ارزش واردات کمتر از این باشد، نیازی به ثبت‌نام نیست.

مالیات غیرمستقیم

مالیات غیرمستقیم در امارات برای اولین بار در سال 2017 معرفی شد و هدف آن، کاهش مصرف محصولات ناسالم و مضر و افزایش آگاهی سلامت شهروندان بود. مالیات غیرمستقیم فقط بر تعداد کمی از محصولات مضر برای سلامتی انسان یا محیط‌زیست اعمال می‌شود. محصولاتی مانند تنباکو، سیگارهای الکترونیکی یا محصولات دارای شکر یا شیرین‌کننده‌های اضافه در این دسته قرار می‌گیرند.

جمع‌بندی

دبی 724 یک گروه باتجربه و با دانش گسترده در سراسر دبی، ابوظبی و امارات متحده عربی دارد. این موسسه به شرکت‌های بین‌المللی، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران کمک و راهنمایی می‌کند تا برای راه‌اندازی خط صادرات به دبی و امارات بهترین راه را در پیش بگیرند. دبی 724 روابط قوی با مقامات دولتی و محلی امارات دارد تا از ارائه اطلاعات صحیح به مشتریان خود مطمئن شود و تعهدات خود را به طور موثر و به موقع برآورده کند. این موسسه می‌تواند به شما در دریافت مجوز تجارت صحیح واردات و صادرات در امارات و همچنین دریافت ویزای کارکنان و خانواده کمک کند.

پشتیبانی دبی