• تلفن09027508585
  • ایمیلinfo@dubai724.com
  • آدرسTower plaza floor 19 Dubai
  • ساعتهای آزادمشاوره و پشتیبانی 24 ساعت
  • تلفن09027508585
  • ایمیلinfo@dubai724.com
  • آدرسTower plaza floor 19 Dubai
  • ساعتهای آزادمشاوره و پشتیبانی 24 ساعت

رانندگی در دبی (امارات)

رانندگی در دبی

دبی یک شهر بزرگ است و در حالی‌که جاذبه‌های گردشگری اصلی آن با مترو به هم متصل می‌شوند، اما متروی آن همه ‌جاذبه‌های گردشگری دبی را در بر نمی‌گیرد. مطمئنا نقاطی در این شهر هستند که فقط با خودرو شخصی می‌توان از آن‌ها بازدید کرد. البته تاکسی‌ها هم می‌توانند شما را به مکان‌هایی ببرند که دسترسی به آن‌ها سخت‌تر است. اما اگر به آزادی عمل اعتقاد دارید، بهترین راه برای رفت‌وآمد در این شهر را باید اجاره ماشین کرایه‌ای و رانندگی در دبی دانست.

رانندگی در دبی؛ قوانین جاده‌ها

رانندگی در دبی؛ قوانین جاده‌ها

چند نکته کلیدی وجود دارد که باید آن‌ها را قبل از اجاره ماشین در دبی بدانید:

  • جاده‌های دبی عریض هستند و آزادراه‌ها اغلب 8 خط دارند. به این دلیل که کامیون‌ها و اتوبوس‌ها نیز در کنار خودروهای شخصی حرکت می‌کنند. بنابراین در دبی باید یک راننده مطمئن باشید.
  • وسایل نقلیه در دبی در سمت راست جاده و با فرمان در سمت چپ حرکت می‌کنند.
  • سرعت‌ها بر حسب کیلومتر بر ساعت مشخص می‌شوند و احتمالا سرعت‌سنج خودروی شما فقط کیلومتر شمار دارد.
  • علائم جاده‌ای در دبی به دو زبان عربی و انگلیسی هستند. داشتن یک برنامه رانندگی مانند گوگل مپز یا ویز برای کمک به ناوبری و قرار گرفتن در خطوط صحیح، عالی است.
  • ترافیک در دبی زیاد است و محدودیت‌های سرعت به طرز شگفت‌آوری بالا هستند. دوربین‌های سرعت فقط در صورتی شما را جریمه می‌کنند که بیش از 20 کیلومتر بالاتر از حد مجاز برانید.
  • دوربرگردان‌های بزرگ و چند بانده زیادی در دبی وجود دارند. گاهی اوقات دوربرگردان‌ها تا 4 لاین عرض دارند که بسیاری از رانندگان را گیج می‌کنند.
  • جاده‌های دبی در ساعات شلوغی بیشتر شبیه یک پارکینگ بزرگ هستند. پس سعی کنید بعد از ساعت 10 صبح به راه بیفتید. بیشتر جاذبه‌های اصلی شهر نیز تا پیش از این زمان باز نمی‌شوند.
جدول برخی از جریمه‌های رانندگی در دبی
تخلفمیزان جریمه
راندن 20 کیلومتر بالاتر از حد مجاز300 درهم
به خطر انداختن جان کاربران جاده2000 درهم
انحراف ناگهانی1000 درهم
عبور از چراغ قرمز1000 درهم
استفاده از تلفن هنگام رانندگی800 درهم
نبستن کمربند ایمنی400 درهم
پرتاب زباله در حین رانندگی1000 درهم

عوارض، جریمه، سوخت

جاده‌های اصلی دبی دارای یک سیستم خودکار عوارض به نام سالیک (SALIK) هستند. سالیک برچسب کوچک و دارای بارکدی است که روی خودروی کرایه‌ای شما تعبیه می‌شود. این برچسب، هزینه‌ها را هنگام عبور شما از زیر یک مانع عوارضی ثبت می‌کند. شرکت اجاره دهنده ماشین نیز این هزینه‌ها را پس از پایان مدت اجاره، از شما دریافت خواهد کرد.

دوربین‌های سرعت نیز همه‌جا هستند. بنابراین اگر 20 کیلومتر فراتر از سرعت مجاز برانید باید منتظر جریمه شدید باشید. این جریمه‌ها از 600 درهم شروع می‌شوند. حتما باید جریمه‌های خود را بپردازید تا زمان خروج از دبی یا ورود دوباره به آن، دچار مشکلات جدی نشوید.

رانندگی در دبی؛ عوارض، جریمه، سوخت

قیمت سوخت در دبی نسبت به سایر نقاط جهان که مالیات سنگینی بر سوخت دارند، هنوز نسبتا ارزان است. بسته به نوع سوخت، باید بین 2.30 تا 2.80 درهم به ازای هر لیتر بپردازید. از سال 2022، این قیمت به 4 درهم در هر لیتر نزدیک‌تر شده است.

جایگاه‌های سوخت قبلا سرویس کامل داشتند، اما در چند سال گذشته این وضعیت به حالت سلف‌سرویس تبدیل شده است. بنابراین آماده باشید که از ماشین خود پیاده شوید، حتی اگر دمای هوا 45 درجه سانتی‌گراد باشد.

رانندگی در دبی؛ قوانین اجاره خودرو

اجاره خودرو در دبی هم از فرودگاه و هم از نقاط مختلف شهر، بسیار آسان است. حتی بسیاری از ساکنان دبی نیز اتومبیل‌های خود را به صورت ماهیانه و برای طولانی‌مدت اجاره می‌کنند. برای کرایه ماشین و رانندگی در دبی به پاسپورت، ویزای توریستی و مجوز بین‌المللی رانندگی نیاز خواهید داشت. تقریبا همه خودروها دارای گیربکس اتوماتیک هستند، اما این مورد را در هنگام کرایه خودرو بررسی کنید. خودروهای برقی نیز در دبی وجود دارند، اما استفاده از آن‌ها هنوز رایج نیست.

حوادث ترافیکی

همیشه یک بیمه پایه در قرارداد کرایه ماشین گنجانده می‌شود. این بیمه پایه ممکن است فقط هزینه‌های شخص ثالث را پوشش دهد. بنابراین در صورت کرایه اتومبیل در دبی، همیشه بررسی کنید که این بیمه چه مواردی را پوشش می‌دهد. همچنین شرکت کرایه خودرو یک شماره تماس اضطراری به شما ارائه خواهد کرد که در صورت بروز حادثه باید با آن تماس بگیرید.

گزارش تصادف به پلیس یک اقدام ضروری برای بهره‌مندی هر دو طرف از بیمه است. اما برای برخوردهای جزیی نیازی به حضور فیزیکی پلیس نیست. این‌گونه تصادفات با استفاده از یک اپلیکیشن به پلیس گزارش می‌شوند. اپلیکیشن پلیس دبی، DUBAI POLICE نام دارد و از گوگل پلی قابل دانلود است.

متاسفانه، گهگاه تصادفاتی در هنگام پارک ماشین اتفاق می‌افتند که همیشه در دوربین‌های مداربسته ثبت نمی‌شوند. بنابراین اگر نتوانستید طرف مقابل را پیدا کنید، باید برای ثبت گزارش به پاسگاه پلیس بروید وگرنه مقصر خواهید بود. این کار را نمی‌توان با اپلیکیشن انجام داد، زیرا در اپلیکیشن باید جزییات دو وسیله نقلیه را وارد کرد. بنابراین باید نزدیک‌ترین ایستگاه پلیس را پیدا کنید. در هنگام رانندگی در دبی تصادفات جدی و شامل جراحت و بستری در بیمارستان کمی متفاوت هستند. در این موارد باید فورا با شماره 999 تماس بگیرید و آمبولانس و پلیس درخواست کنید.

رانندگی در امارات متحده عربی

قوانین جاده‌ای در همه جای امارات یکسان هستند و هیچ مشکلی برای بردن ماشین کرایه‌ای از یک نقطه امارات به جای دیگر وجود ندارد.

آزادراه‌های امارات به محض ورود دارای حداکثر سرعت 140 کیلومتر در ساعت هستند و با هر سرعتی بیش از این، جریمه می‌شوید. زیرا در آزادراه‌ها مانند نقاط شهری، آوانس 20 کیلومتر در ساعت وجود ندارد. جریمه‌های سرعت زیاد در آزادراه‌ها به ازای هر 10 کیلومتر بیش از حد مجاز 300 درهم هستند.

سیستم عوارضی جاده‌های بین‌شهری برخلاف سیستم سالیک رانندگی در دبی ، از برچسب روی ماشین شما استفاده نمی‌کند. همچنین هیچ باجه عوارضی برای عبور و پرداخت نقدی نخواهید دید. زیرا سیستم گیت عوارض DARB از تشخیص پلاک استفاده می‌کند. اگر در زمان‌های تعیین‌شده از این دروازه‌های عوارضی عبور کنید، هزینه آن به شرکت اجاره خودرو ارجاع می‌شود و به اجاره ماهیانه خودروی شما افزوده خواهد شد.

رانندگی در دبی

رانندگی در صحرا

با یک وسیله نقلیه آفرود می‌توانید روی تپه‌های شنی در صحرای دبی رانندگی کنید. در ادامه، برخی از نکات رانندگی در کویر امارات آمده‌اند.

  • هرگز بدون حضور سایر رانندگان باتجربه در اطراف خود و داشتن تجهیزات ایمنی مناسب در ماشین، به تپه‌های شنی صحرا نروید. زیرا گیر افتادن در این تپه‌های شنی بسیار آسان است. در صورتی‌ که تجربه کافی در این زمینه نداشته باشید، حتی چرخاندن فرمان وسیله نقلیه نیز بسیار مشکل خواهد بود.
  • برخی از بخش‌های ساده‌تر نیز در صحرای دبی هستند که می‌توانید به آن‌ها مراجعه کنید. به طور مثال، بخش حفاظتی صحرای المرموم که در آن دریاچه‌های القدرا و دریاچه‌های معروف عشق را هم خواهید یافت.
  • در صحرا ممکن است با گله‌های شتر هم روبه‌رو شوید. بنابراین آهسته برانید و به آن‌ها حق تقدم بدهید. البته در جاده‌های بین‌شهری شمال امارات و نزدیک به صحرا نیز ممکن است به طور تصادفی با شترهایی مواجه شوید که در جاده‌ها راه می‌روند.

جمع‌بندی

اگر به دنبال هیجان در سفر خود به امارات هستید، رانندگی در دبی اجتناب‌ناپذیر خواهد بود. به شما توصیه می‌کنیم اجازه دهید حرفه‌ای‌ها مسئولیت این بخش از سفر شما را به طور کامل بر عهده بگیرند. ما در دبی 724 به راحتی می‌توانیم نیازهای شما برای کرایه ماشین در دبی را برآورده کنیم. کافیست با شماره تماس

پشتیبانی دبی