• تلفن09027508585
  • ایمیلinfo@dubai724.com
  • آدرسTower plaza floor 19 Dubai
  • ساعتهای آزادمشاوره و پشتیبانی 24 ساعت
  • تلفن09027508585
  • ایمیلinfo@dubai724.com
  • آدرسTower plaza floor 19 Dubai
  • ساعتهای آزادمشاوره و پشتیبانی 24 ساعت

مهاجرت به دبی (امارات)

مهاجرت به دبی

درست مثل مابقی امارت ها در کشور امارات ، دبی هم دپارتمان تابعیت مخصوص به خود را دارد. این دپارتمان سازمانی است که به عنوان اداره کل اقامت و امور خارجه هم شناخته می‌شود و امور مهاجرتی و صدور ویزا را هم انجام می‌دهد. اکثر افرادی که در حال حاضر در دبی زندگی می‌کنند مهاجر به حساب نمی‌آیند ، آنها ویزای اقامت در دبی را برای یک دوره زمانی خاص دریافت کرده اند . آنها مجبورند ویزاهای اقامتی خود را به صورت سالیانه ، هر دو سال یکبار و در مواردی هم هر سه سال تمدید کنند.

معمولا اکثر مهاجران برای کار به دبی می آیند و به همین دلیل است که شرکت هایی که در آنجا کار می کنند تمام مراحل اخذ ویزا را انجام می دهند. با این حال، برای عزیزانی که مایل به تاسیس شرکت و اخذ اقامت دبی هستند، نمایندگان ثبت شرکت dubai 724 در این کشور در تمامی مراحل و البته سایر امارت ها در کشور امارات به آنها کمک خواهند کرد. پس با ما همراه باشید تا در ادامه مقاله تمامی راه های اصلی مهاجرت به دبی را بررسی کنیم.

در مقایسه با چند سال پیش، گزینه های پیشِ روی اتباع خارجی و علاقه مند به مهاجرت به امارات افزایش یافته است. دولت دبی تمام تلاش خود را به کار گرفته تا با اعمال قوانین و مقررات جدید مرتبط با شرایط شغلی و فرصت های تجاری، گزینه های مناسبی را برای افرادی که مایل به مهاجرت به این کشور هستند، فراهم کند.

مهاجرت به دبی (امارات)

اقامت و مهاجرت به دبی برای ایرانیان

بنابراین راه های متعددی پیش روی افرادی است که قصد مهاجرت به دبی را دارند که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت:

  • درخواست ویزای دانشجویی یا خانوادگی .
  • درخواست ویزای کاری که مستلزم دریافت یک پیشنهاد شغلی از یک شرکت مستقر در دبی است .
  • درخواست ویزای سرمایه گذاری که اخیرا در این کشور فعال شده است .

لازم به ذکر است که در موارد خاص مهاجر برای موفقیت در امر دریافت ویزای اقامت دبی ، نیاز به اسپانسر و حامی دارد. مشاوران ثبت شرکت DUBAI 724 می توانند اطلاعات دقیق‌تری در مورد تمامی راه های مهاجرت به دبی و امارات را در اختیار شما قرار دهند. کافیست از طریق شماره های مندرج در وبسایت با ما در تماس باشید.

بهترین راه برای مهاجرت به دبی چیست ؟

علاقه مندان به مهاجرت به امارات با گزینه های متعددی روبرو هستند که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت:

ویزای کار برای اقامت در دبی

دریافت اجازه کار در کشور امارات یکی از ساده ترین راه های مهاجرت به دبی و اقامت در این کشور است. متقاضی با دریافت این درخواست اولیه می‌تواند ویزای سه ساله ای داشته باشد که قابلیت تمدید نامحدود دارد .  در مواردی حتی کارفرما می‌تواند از طرف کارمند برای ویزا درخواست دهد. با این حال، کارمند هم باید معیارهای خاصی را داشته باشد و اسناد خاصی را برای درخواست ارائه دهد.

ویزای خانوادگی برای اقامت در دبی

ویزاهای تحت حمایت خانواده برای افرادی مناسب است که یکی از اعضای خانواده آنها در دبی اقامت دارد. در این صورت، یکی از اعضای خانواده که به عنوان اسپانسر نیز شناخته می‌شود، باید در هنگام درخواست ویزای خانوادگی دبی، وجه تضمینی را برای نشان دادن کفایت سرپرستی پرداخت کند و اجازه اقامت خود را هم به سازمان مربوطه ارائه دهد.

ویزای سرمایه گذار دبی

ویزای سرمایه گذار دبی برای تجار خارجی مناسب است . افرادی که قصد دارند سرمایه گذاری مهمی در این شهر انجام دهند. این ویزا بسته به نوعش 2 تا 3 سال اعتبار دارد. مشابه ویزای سرمایه گذار، ویزای تجاری شریک است که که شریک تجاری بر اساس میزان سهمی که در شرکت دارد، می تواند در این کشور اقامت داشته باشد. اقدام برای این گونه ویزا ها نیازمند پرداخت وجه تضمین است.

کسانی که در روابط تجاری با شرکت ها در دبی در ارتباط هستند می توانند برای ویزای چند بار ورود درخواست دهند که به آنها این امکان را می دهد تا هر چند بار که لازم است به این شهر بیایند. مهاجرت به دبی برای مقاصد تجاری به افراد این امکان را می دهد که بسته به نیاز سرمایه گذار برای چندین نوع ویزا اقدام کنند.

دریافت اقامت دبی با برنامه سرمایه گذاری

چندی پیش دولت امارات شرایطی را برای مهاجران فراهم کرد تا آنها از طریق خرید مسکن بتوانند اقامت این کشور را دریافت کنند. حداقل بودجه برای سرمایه گذاری در ملک حدود 2 میلیون درهم در نظر گرفته شده است. افراد می توانند با اقدام برای خرید منزل مسکونی در امارات اقامت این کشور را دریافت کنند. توجه داشته باشید که متقاضی باید اسنادی دال بر درآمد ماهانه حداقل 10 هزار درهم را به دولت ارائه دهد. این متقاضی پس از دریافت اجازه اقامت و مستقر شدن در این کشور می‌تواند اسپانسر مابقی اعضا خوانواده خود شود سپس آنها از طریق اقامت او اقدام به ورود کنند.

همانطور که از اول مقاله تا این جا مطالعه کردید ،  یک شهروند خارجی برای اخذ اجازه اقامت امارات با گزینه های متنوعی روبروست. اما ساده ترین راه ممکن ویزای کاری است که نیازمند فراهم آوردن دود شرط است :

  • قرارداد کاری
  • اسپانسر

آخرین قوانین مهاجرت به امارات

در سال 2015 دولت امارات سه اصلاحیه جدید به قوانین مهاجرت خود اعمال کرد :

  • ماده  764 که به استانداردهای قراردادهای کار اشاره دارد.
  • ماده 765 که به فسخ قراردادهای کار محدود و نامحدود اشاره دارد.
  • ماده 766 که به صدور تاییدیه برای شروع کار جدید اشاره دارد.

ماده  اول پروسه ارسال پیشنهاد استخدامی که یک شرکت فعال در دبی برای یک متقاضی خارجی می فرستد را  تسهیل می کند. بر اساس قانون جدید، پیشنهاد استخدام می تواند به محض موافقت متقاضی و امضای پیشنهاد، یک قرارداد کار تلقی شود.

آخرین قوانین مهاجرت به امارات

ماده دوم قانون مهاجرت 2015 به خاتمه کار اشاره دارد که اکنون در صورت توافق دو طرف برای پایان دادن به رابطه کاری قبل از پایان خود قرارداد، می تواند انجام شود. همین بند فسخ  می ‌تواند به قراردادهای تمدید شده نیز اعمال می شود. پایان روابط کاری باید با توافق کارفرما و کارمند و به صورت کتبی اعلام شود.

ماده سوم به این مسئله اشاره دارد که کارمند پس از قطع همکاری با یک مجموعه بلافاصله می‌تواند با سازمانی دیگر قرارداد بسته و مشغول به کار شود. البته این قانون شامل حال کارمندان با سابقه که در دسته 1،2 و 3 قرار می گیرند می‌شود.

شرایط حامی برای اخذ اقامت امارات

همانطور که در بالا اشاره کردیم در برخی موارد برای اخذ اقامت امارات وجود یک حامی یا اسپانسر الزامی است. یکی از این موارد ویزای کاری است . کارمند برای دریافت ویزا به یک حامی نیازمند خواهد بود. ( در این شرایط شرکت حکم اسپانسر را برای کارمند دارد. )

مورد دیگر که به یک حامی نیاز دارد شرایطی است که فردی قصد دارد شرکت خود را در مناطق خشکی ( بر عکس ساحلی) دبی ثبت کند. این جاست که وجود  یک کفیل بومی برای ثبت شرکت الزامی است.

اعضای خانواده هم می توانند از طریق اسپانسر وارد امارات شوند و ویزای اقامت دریافت کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در باره چگونگی اقدام برای دریافت ویزای اقامتی در امارات با مشاوران ما در دبی 724 در ارتباط باشید .

شرایط حامی برای اخذ اقامت امارات

اخذ تابعیت امارات

درست است که افراد بسیار اندکی توانسته اند تابعیت کشور امارات را دریافت کنند اما مواردی هم وجود دارد که یک خارجی می تواند پاسپورت امارات را دریافت کند. یکی از شرایط اخذ تابعیت این است که فرد خارجی حداقل 30 سال در دبی زندگی کند.

فرزندان اتباع خارجی که در دبی متولد می شوند مستقیماً تابعیت امارات متحده عربی را دریافت می کنند. همچنین فرزندان اتباع اماراتی که در خارج از این کشور متولد شده اند، پس از رسیدن به سن 18 سالگی می توانند تابعیت خود را دریافت کنند، در حالی که زنانی که با شهروندان اماراتی ازدواج کرده اند، پس از 3 سال ازدواج می توانند درخواست تابعیت کنند.

اگر علاقه مند به مهاجرت کاری به دبی هستید، نمایندگان ما می توانند به شما در اخذ ویزای لازم و افتتاح شرکت دبی کمک کنند.

مدارک مورد نیاز مهاجرت به دبی

مدارکی که باید در اداره کل اقامت و امور خارجه تهیه و بایگانی شود به نوع ویزای مورد درخواست شهروند خارجی بستگی دارد. اما به طور کلی در هنگام مهاجرت به دبی باید مدارک زیر را تهیه کنید:

  • پاسپورت معتبر؛
  • عکس جدید ؛
  • اثبات تمکن مالی ؛
  • اجازه  اقامت؛
  • نامه پیشنهاد شغلی (در مورد ویزای استخدام)؛
  • اطلاعات مربوط به ملک خریداری شده (در مواردی که ویزا از نوع سرمایه گذاری باشد)؛
  • اطلاعات مربوط به اسپانسر (در صورت لزوم).

مشاوران ما در دبی 724  می توانند در مورد مدارک مورد نیاز هنگام مهاجرت به دبی و ثبت شرکت در این کشور شما را یاری دهند.

پشتیبانی دبی