• تلفن09027508585
  • ایمیلinfo@dubai724.com
  • آدرسTower plaza floor 19 Dubai
  • ساعتهای آزادمشاوره و پشتیبانی 24 ساعت
  • تلفن09027508585
  • ایمیلinfo@dubai724.com
  • آدرسTower plaza floor 19 Dubai
  • ساعتهای آزادمشاوره و پشتیبانی 24 ساعت

تحصیل در دبی (هزینه تحصیل در دبی)

تحصیل در دبی

از دوران کودکی ما اغلب می‌شنویم که والدینمان به ما می‌گویند “برای موفق شدن باید اهدافت به بلندای آسمان باشد”. اما همه ما می‌دانیم که این غیرعملی است. چگونه می‌توانیم به بلندای آسمان برسیم؟ ما نمی‌توانیم به آسمان برسیم، اما می‌توانیم ارتفاعات قابل دسترس “برج خلیفه” (بلندترین ساختمان جهان) را احساس کنیم. ما می‌توانیم این کار را در حین تحصیل در دبی انجام دهیم. سالانه تعدادی دانشجو از نقاط مختلف دنیا برای تحصیل به دبی می‌آیند. می‌خواهید بدانید چرا؟ در ادامه این مقاله با ما همرا باشید.

چرا تحصیل در دبی؟

کیست که تا به حال نام دبی را نشنیده باشد؟ شما باید نام دبی را یا از اخبار شنیده باشید و یا در صفحات وب به آن برخورده باشید. دبی یکی از خلیفه نشین‌ها (یا امارت‌ها) در منطقه امارات متحده عربی است و به دلیل رشد قریب‌ الوقوع تجارت و نفت در آن، به شهر طلا معروف شده است. با این حال، از شتر گرفته تا ماشین‌های اسپورت، از فرهنگ تا جذابیت شاهزاده‌اش، از ماشین‌های خودکار گرفته تا بومیان ثروتمند، شگفتی‌های عجیب و غریب زیادی در دبی وجود دارد. این شهر مانند یک شهر مستقل است که با امکانات، زیرساخت‌ها و جایگاه برجسته در بازار تجارت جهانی در زمره مدرن‌ترین و مترقی‌ترین شهرهای جهان قرار دارد.

دسترسی به یکی از سریعترین اقتصادهای در حال رشد

آیا تا به حال نام مانیتور مترو جهانی بروکینگز (Brookings Global Metro Monitor) را شنیده‌اید؟ به ساده‌ترین بیان ممکن، می‌توان گفت که دبی بزرگ‌ترین اقتصادهای کلان شهرها را کنترل می‌کند. از بین بیش از 300 کلان شهر با اقتصاد پیشرو، دبی به عنوان پنجمین اقتصاد در حال رشد در جهان نام گرفته است. بهترین بخش آن موضوع این است که شما می‌توانید فرصتی برای تحصیل در دبی داشته باشید. به عبارت دیگر می‌توانید در سرزمین رشد و توسعه فوق سریع، تحصیل کنید. اعتبار چنین رشد تشدید شده‌ی اقتصادی به رشد تجارت و گردشگری است که در دبی در جریان است.

فرصت‌های شغلی

اکنون، شما از قدرت اقتصاد دبی آگاه هستید. در چنین اقتصادی، پس از اتمام دوره‌ی تحصیل خود، برای یافتن شغل مشکلی نخواهید داشت. هنگا‌می‌ که وارد شهر شوید، مشاهده خواهید کرد که دبی شعبی از شرکت‌های قدرتمندی مانند BBC، Sky News، AP، HP، اوراکل (Oracle)، مایکروسافت (Microsoft) و غیره در خود جای داده است که تأثیرات جهانی دارند. بنابراین فرصت‌های شغلی پس از تحصیل در دبی ، به صورت بدون مرز در اختیار شما قرار می‌گیرد.

فرصت‌های شغلی در دبی

فرهنگ پویا

ما نمی‌توانیم این واقعیت در مورد دبی را انکار کنیم که بیش از 100 ملیت در این مکان وجود دارد که منجر به تشکیل اجتماعی متنوع با دیدگاه‌ها، سبک‌ها، ایدئولوژی‌ها و لهجه‌های مختلف می‌شود. بررسی‌ها نشان داده است که در فرهنگ ملی این سرزمین، مردم بومی امارات تنها 20 درصد از کل جمعیت را تشکیل می‌دهد و 80 درصد دیگر متعلق به خارجی‌هایی است که از سراسر جهان به این شهر آمده‌اند. در خیابان‌ها ممکن است زبان‌های مختلفی را مانند انگلیسی، عربی، فارسی، اردو، هندی و حتی تاگالوگ بشنوید. کسانی که در دبی تحصیل ‌می‌کنند، هنگام خروج از این شهر، تجربیات فراموش نشدنی را با خود به همراه دارند.

ثبات سیاسی

ما نمی‌توانیم بگوییم که مناطق حاشیه خلیج فارس از نظر سیاسی باثبات هستند. اما با این وجود، تعجب آور است که بدانیم سیستم سیاسی دبی پایدار و امن است. از این گذشته، بسیاری از دانشجویان بین المللی به دلیل ثبات سیاسی دبی متقاعد شده‌اند که در دبی تحصیل کنند. علاوه بر این، پیوندهایی که دبی با دیگر شهرها و کشورها دارد، دوستانه و امن است. بنابراین هیچ شانسی برای بی ثباتی شدید در آینده وجود ندارد. این یکی دیگر از دلایلی است که نشان می‌دهد تحصیل در دبی می‌تواند با مزیت‌های بی‌شماری همراه باشد.

تجربه منحصر به فرد

در حین تحصیل در دبی ، تجربه‌ای بین المللی به دست خواهید آورد که با هر کشور دیگری متفاوت است. این تا حدودی به این دلیل است که دبی یکی از مدرن ترین شهرهای جهان است که امکاناتش را با تکنولوژی، صنایع پیشرو و استاندارد زندگی با کیفیت بالا ارائه می‌دهد. عوامل دیگری که به تجربه منحصر به فرد و غنی شما در مورد تحصیل در امارات کمک ‌می‌کنند، این واقعیت است که شما فرهنگ‌های مختلفی را در هر گوشه از این شهر تجربه خواهید کرد.

مرکز سرگرمی

دبی به عنوان یک نقطه توریستی محبوب باعث می‌شود ستارگان، افراد تأثیرگذار، افراد مشهور، بازیکنان ورزشی و دیگر چهره‌های الهام بخش از سراسر جهان به طور مکرر از آن بازدید ‌می‌کنند. به جرات ‌می‌توان گفت که در این شهر مجبور نخواهید بود با هیچ لحظه کسل کننده‌ای کنار بیایید. علاوه بر این، امیران ثروتمند شهر اغلب بهترین سرگرمی‌ها را برای خود در نظر ‌می‌گیرند و معمولاً درب چنین رویدادهایی برای همه باز است. با این حال، اگر علاقه‌ای به شرکت در چنین رویدادهایی ندارید، همیشه ‌می‌توانید در حین تحصیل در دبی از پارک‌های آبی، سواحل، مجتمع‌های خرید، مجتمع‌های چند منظوره و باغ‌های زیبا دیدن کنید.

طبیعت را در آغوش بگیرید

چگونه یک شهر ‌می‌تواند همه چیز را در خود داشته باشد؟ در واقع، به همین دلیل است که دبی از نظر شخصیتی متمایز است. شما با افرادی ملاقات خواهید کرد که دارای حس شوخ طبعی، حس کامل سنت و صداقت هستند. رابطه بومیان با خارجی‌ها واقعا شگفت انگیز است. بومیان از مردم استقبال ‌می‌کنند و از آموزش فرهنگ و ارزش‌های خود به خارجی‌ها ابایی ندارند. وقتی در دبی تحصیل ‌می‌کنید متوجه این ذات خوش برخورد مردم محلی خواهید شد.

حمل و نقل عمو‌می‌ با ارتباطات خوب

دبی به دلیل سیستم اتوبوس و مترو پیشرفته خود مشهور است. یک سیستم اتوبوس بسیار دقیق و مطمئن در دبی وجود دارد که در عین حال ارزان است. فواصل بین رسیدن اتوبوس به یک ایستگاه خاص منظم است و با رانندگان بسیار مودبی مواجه خواهید شد. همچنین یک سیستم مترو وجود دارد که کل شهر را پوشش ‌می‌دهد و دارای قطارهای متروی پرسرعت با ارتباطات خوب و امکانات شگفت انگیز و در عین حال با هزینه کم است.

مراحل پذیرش گام به گام برای تحصیل در امارات

  1. در مورد موسسات و دوره‌های تحصیلی در دبی تحقیق کنید و لیستی از آنهایی که برای شما مناسب هستند تهیه کنید. فراموش نکنید که معیارها و مهلت‌های واجد شرایط بودن را بررسی کنید زیرا هر دو برای دانشگاه‌های مختلف متفاوت هستند.
  2. جمع آوری تمام اسناد لازم مانند:
  • فرم درخواست کامل
  • ریز نمرات و گواهی‌هایی که مدارک تحصیلی شما را نشان ‌می‌دهد
  • کپی پاسپورت معتبر شما
  • جدیدترین عکس در قطع پاسپورت
  • گواهینامه در آزمون‌های مهارت زبان انگلیسی مانند تافل، C1 یا آیلتس.
  • هزینه درخواست
  • اکثر دانشگاه‌ها درخواست‌های آنلاین را ‌می‌پذیرند. با این حال، باید از قبل بدانید که هر دانشگاهی روش آموزشی خاص خود را دارد. بنابراین به شما توصیه ‌می‌کنیم که سایت دانشگاه مورد نظر خود را بررسی کنید تا بدانید مدارک و درخواست خود را برای تحصیل در دبی به کجا ارسال کنید.

اخذ ویزای دانشجویی در دبی

فرآیند دریافت ویزای دانشجویی در دبی بسیار ساده‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. برای شروع، ویزای دانشجویی در دبی برای آن دسته از دانشجویان خارجی که در حال حاضر در این کشور زندگی ‌می‌کنند با حمایت والدین یا بستگان یا دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در امارات را دارند صادر ‌می‌شود. شرایط درخواست ویزا برای تحصیل در دبی به شرح زیر است:

  • باید از دانشگاهی که در آن پذیرفته شده‎اید نامه رسمی ‌پذیرش بگیرید.
  • از شما خواسته ‌می‌شود که یک آزمون تناسب اندام پزشکی را بگذرانید و گواهی مربوط به آن را ارائه دهید.
  • برای دریافت ویزای تحصیل در دبی ، دانشجو باید حا‌می ‌ویزا (یا اسپانسر ویزا) داشته باشد که ‌می‌تواند دانشگاه شما یا یکی از والدین یا خویشاوندان مقیم امارات باشد.
  • علاوه بر این، شما همچنین باید تأییدیه اداره کل اقامت و امور خارجی (GDFRA) را دریافت کنید.

هزینه اخذ ویزای دانشجویی در دبی

درخواست برای ویزای دانشجویی در دبی ‌می‌تواند تا 820 دلار با یک سپرده قابل استرداد به میزان تقریبی 270 دلار آمریکا برای هر درخواست واحد هزینه داشته باشد.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای دانشجویی در دبی

در اینجا لیست اسنادی را که باید هنگام درخواست ویزا برای تحصیل در دبی از داشتن آن‌ها مطمئن شوید را برایتان ارائه کرده‌ایم:

  • گذرنامه
  • نامه پذیرش یا پذیرش از دانشگاه
  • عکس‌های در قطع پاسپورت
  • مدرک لیسانس در صورتی که برای مقطع کارشناسی ارشد درخواست ‌می‌دهید
  • صورت ‌حساب‌های بانکی به عنوان مدرک مالی مبنی بر اینکه بودجه کافی برای پوشش هزینه‌های تحصیل و همچنین هزینه‌های زندگی خود را دارید
  • کپی رسید پرداخت شهریه به همراه هزینه ویزای سال اول تحصیل در امارات
  • مدرک اقامت دانشجویی یا قرارداد اجاره
  • گواهی پزشکی – همچنین باید آزمایشاتی مانند اشعه ایکس قفسه سینه، اچ آی وی، هپاتیت B، سل، سیفلیس، جذام و هپاتیت C را انجام دهید تا نشان دهید از نظر ذهنی و بدنی آماده هستید.

توجه: برای اطلاع از شرایط و ضوابط و همچنین ضوابط پذیرش و فرآیند ویزا حتماً از طریق وب سایت رسمی ‌دانشگاه خود مراجعه کنید.

پس از انجام کلیه شرایط، برای اخذ ویزا اقدام کنید و درخواست و مدارک خود را به همراه هزینه‌های مورد نیاز به صورت نقدی در مرکز درخواست ویزای دبی ارسال کنید. پس از تایید، PNR شما به روز ‌می‌شود. ‌می‌توانید کپی ویزای خود را از مرکز دریافت کنید. ویزای شما اکنون برای یک سال اعتبار دارد. بنابراین پس از یک سال از شروع تحصیل در دبی باید آن را تمدید کنید.

هزینه تحصیل در امارات

هزینه‌های تحصیل و هزینه‌های زندگی شامل فاکتورهای کلیدی است که باید هنگام برنامه ریزی برای تحصیل در خارج از کشور در نظر بگیرید. هزینه‌های تحصیل تا حد زیادی به موسسه‌ای که انتخاب کرده‌اید و همچنین مدرک یا برنامه دیپلمی ‌که انتخاب ‌می‌کنید بستگی دارد. به طور متوسط، مدرک کارشناسی ممکن است حدود 37 هزار و 500 درهم تا 70 هزار درهم هزینه داشته باشد در حالی که هزینه دوره‌های تحصیلات تکمیلی بین 55 هزار تا 75 هزار درهم ‌می‌باشد. وقتی صحبت از هزینه‌های زندگی به میان ‌می‌آید، انتخاب محل اقامت در محوطه دانشگاه ایده خوبی برای صرفه جویی در هزینه است. اما اگر قصد دارید یک آپارتمان مشترک بگیرید یا خودتان به تنهایی زندگی کنید، ‌می‌توانید انتظار داشته باشید که حدود 22 هزار تا 55 هزار درهم بپردازید. همچنین، کارت شناسایی دانشجویی بین‌المللی برای اتباع خارجی صادر می‌شود تا از تخفیف برای خدمات ضروری و سرگر‌می‌های متنوع بهره‎‌مند شوند.

بهترین دانشگاه‌های دبی

دبی دارای بیش از 65 دانشگاه است که به زیرساخت‌ها و امکانات پیشرفته مجهز هستند. در اینجا اسامی برخی از دانشگاه‌های برجسته در دبی آورده شده است که در بخش بعدی بیشتر توضیحات بیشتری برای آن‌ها ارائه شده است:

دانشگاه دبی

  • دانشگاه دولتی مهندسی و اقتصاد سن پترزبورگ، شعبه دبی
  • مدرسه بین المللی کسب و کار Hult – پردیس دبی
  • دانشگاه زاید
  • دانشگاه الغریر
  • کالج دانشگاه بیوتکنولوژی دبی
  • دانشگاه مدول – پردیس دبی
  • دانشگاه ولونگونگ در دبی
  • دانشگاه میدلسکس – پردیس دبی
  • دانشگاه آمریکایی در دبی
  • مدرسه کسب و کار Strathclyde
  • دانشگاه کانادایی دبی (CUD)
  • دانشگاه بریتانیا در دبی
  • دانشگاه هوشمند حمدان بن محمد

دانشگاه دبی

به طور کلی، دانشگاه دبی به عنوان UD شناخته ‌می‌شود. این موسسه ای است که از سال 1997 عمدتاً بر ارائه آموزش با کیفیت بالا متمرکز شده است. به عنوان یک دانشجو، از یک محیط آموزشی عالی همراه با اساتید مجرب استفاده خواهید کرد.

دانشگاه آمریکایی دبی

این یکی از معتبرترین دانشگاه‌های امارات است که در سال 1995 تأسیس شد. در حال حاضر، هدف آن ایجاد دانشجویان موفق در حوزه‌های حرفه‌ای و شخصی در کشوری با تنوع فرهنگی است. اتباع امارات متحده عربی و دانشجویان بین المللی فرصتی برای تحصیل در دبی با برنامه درسی و الگوی آموزشی آمریکایی دارند.

دانشگاه آمریکایی دبی

دانشگاه زاید

دانشگاه زاید در سال 1998 به وجود آمد و به عنوان رهبر نوآوری در تحقیق و آموزش به شمار ‌می‌رود. تحقیقات کیفی آن دانش جدیدی را در تمام زمینه‌های مربوطه ایجاد ‌می‌کند. در حال حاضر، این دانشگاه دارای دو پردیس در دبی و ابوظبی است که در آن دانشجویان بین المللی برای تحصیل پذیرفته ‌می‌شوند. این موسسه در تحقیقات، تجارت، بهداشت و تغذیه، ارتباطات و رسانه، دانشگاهیان، علوم انسانی و اجتماعی، هنر و طراحی، علوم طبیعی، آموزش و فناوری اطلاعات تخصص دارد.

دانشگاه زاید

دانشگاه کانادا دبی

دانشگاه کانادایی دبی در سال 2006 با هدف ارائه تحصیلات آکادمیک برجسته در دبی که متشکل از روش شناسی و الگوی مطالعه Candian است، تشکیل شد. دانشجویان در انتخاب طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها مانند ارتباطات، مهندسی، هنر و علوم، معماری و طراحی داخلی و مدیریت آزاد هستند. طبق رتبه بندی جهانی QS  در سال 2019، این دانشگاه در امارات متحده عربی رتبه 8 و در دبی رتبه دوم را دارد. در حال حاضر، هدف این دانشگاه آموزش دانشجویی است که نه تنها در یادگیری به صورت مادام العمر بی‌عیب و نقص باشد، بلکه به عنوان یک شهروند نیز خوب عمل کند. برای رسیدن به این هدف، دانشگاه فراتر از حوزه آکادمیک رفته است و برای ارائه مهارت‌های زندگی با کیفیت تلاش می‌کند. همچنین زمانی که قصد تحصیل در دبی را دارید، این دانشگاه یک انتخاب مناسب برای شما است.

دانشگاه کانادا دبی

شرایط تحصیل در دبی

دانشجویان بین المللی ‌می‌توانند در انواع دانشگاه‌ها و کالج‌ها تحصیل کنند، اما ابتدا باید معیارهای ورودی را داشته باشند. اگر اهل امارات یا شهروند یکی از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس (بحرین، کویت، عمان، قطر یا عربستان سعودی) نیستید، برای تحصیل در امارات به ویزای تحصیلی نیاز خواهید داشت. دانشجویان باید قبل از دریافت ویزای دانشجویی، تمام مراحل پذیرش دانشگاه را انجام دهند. مدارک زیر برای درخواست ویزای دانشجویی دبی مورد نیاز است:

  • گذرنامه فعلی
  • چهار کپی پاسپورت
  • دوازده عکس جدید در قطع پاسپورتی با پس زمینه سفید
  • نامه پذیرش از دانشگاه اماراتی
  • دانشجویان باید یک صورت حساب بانکی برای تأیید وضعیت مالی خود ارائه دهند
  • یک قرارداد اجاره – در صورتی که دانشجو این مورد را نداشته باشد در صورت تمایل به ادامه تحصیل در دانشگاه باید از دانشگاه نامه دریافت کند.
  • کپی فیش شهریه سال تحصیلی جاری
  • یک کپی از رسید هزینه ویزا برای سال تحصیلی جاری
  • برای دانشجویان فوق لیسانس ارائه مدرک کارشناسی الزا‌می ‌است
  • هنگا‌می ‌که دانشجو به دبی ‌می‌رسد، باید در یک مرکز پزشکی مجاز تحت معاینه پزشکی قرار گیرد. این آزمایشات برای HIV، هپاتیت C، هپاتیت B، جذام، سیفلیس و سل، آزمایشات معمولاً شامل معاینه پزشکی و عکس برداری از قفسه سینه است.
  • اگر هر یک از این آزمایشات مثبت شود، دانشجو اخراج ‌می‌شود، به استثنای سیفلیس که ممکن است درمان شود.

هنگام تحصیل در دبی کار کنید

هر دانشجوی بین المللی نگران یافتن شغل پاره وقت است. دانشجویان بین‌المللی می‌توانند در امارات متحده عربی به صورت نیمه‌ وقت خارج از دانشگاه کار کنند. با این حال، کار پاره وقت نیاز به مجوز از دانشگاه یا کالج دارد. دانشجویان همچنین می‌توانند با کار در کتابخانه‌ها، بخش‌ها و دفاتر اداری در محوطه دانشگاه، خارج از کلاس درس تجربه کسب کنند. دانشجویان ممکن است اجازه داشته باشند 15 ساعت در هفته یا 60 ساعت در ماه کار کنند. آنها همچنین ممکن است 40 ساعت در هفته یا 160 ساعت در ماه در طول تعطیلات تابستانی اجازه کار داشته باشند.

بورسیه تحصیلی در دبی

  • بورسیه دانشگاه خلیفه
  • بورسیه تحصیلی دانشگاه امارات متحده عربی
  • بورسیه کانادا دبی
  • بورسیه‌های دانشگاه ابوظبی
  • بورسیه دانشگاه محمد بن زاید

دوره‌های برتر برای ادامه تحصیل در دبی (امارات)

  • مدیریت کسب و کار
  • مهندسی
  • گردشگری و مهمان نوازی
  • حسابداری و امور مالی
  • معماری
  • هواپیمایی
  • طرح
  • روانشناسی
  • علوم اجتماعی جهانی
  • تبلیغات، روابط عمو‌می ‌و رسانه
  • سیستم‌های اطلاعات کسب و کار
  • فناوری اطلاعات

کدام آزمون‌ها برای درخواست تحصیل در دبی مورد نیاز است؟

دانشجویان بین المللی که در دبی تحصیل ‌می‌کنند معمولاً نیازی به شرکت در آزمون‌های مهارت انگلیسی مانند آیلتس، PTE یا تافل ندارند. یکی از مزایای تحصیل در امارات همین است. بر خلاف کالج‌های بریتانیا، ایالات متحده، استرالیا یا هر کشور دیگری، نیازی به تأیید صلاحیت زبان انگلیسی به دانش‌آموزان نیست و این امر روند پذیرش را در دسترس‌تر می‌کند. گواهینامه‌های هر مدرسه متوسط ​​انگلیسی می‌تواند به همراه داشتن شایستگی علمی ‌و سایر معیارهای مشابه به پذیرش ئانشجویان در دانشگاه‌ها و کالج‌ها کمک کند.

چه زمانی ‌می‌توانم تحصیل در دبی را شروع کنم؟

به طور کلی، دبی هر سال دو ورودی تحصیلی دارد. یکی در ماه‌های ژانویه / فوریه و دیگری در ماه‌های سپتامبر / اکتبر رخ ‌می‌دهد. با این حال، چند کالج هم وجود دارد که در ماه دسامبر دانشجو ‌می‌پذیرند.

در نهایت، می‌توان گفت که اکنون از شرایطی که دبی می‌تواند به حرفه‌ی شما بیاورد، آگاه هستید. با این حال قبل از ورود به دانشگاه‌های دبی باید شرایط را به دقت بررسی کنید تا در آینده درگیر مشکلات احتمالی برای تحصیل در دبی نشوید.

آیا برای دریافت ویزای تحصیلی در دبی نیاز به ودرک زبان انگلیسی درایم ؟

بله. گواهینامه شرکت در آزمون‌های مهارت زبان انگلیسی مانند تافل، C1 یا آیلتس مورد نیاز است.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای دانشجویی در دبی چیست ؟

گذرنامه
نامه پذیرش یا پذیرش از دانشگاه
عکس‌های در قطع پاسپورت
مدرک لیسانس در صورتی که برای مقطع کارشناسی ارشد درخواست ‌می‌دهید
صورت ‌حساب‌های بانکی ب
مدرک اقامت دانشجویی یا قرارداد اجاره
گواهی پزشکی

پشتیبانی دبی