• تلفن09027508585
  • ایمیلinfo@dubai724.com
  • آدرسTower plaza floor 19 Dubai
  • ساعتهای آزادمشاوره و پشتیبانی 24 ساعت
  • تلفن09027508585
  • ایمیلinfo@dubai724.com
  • آدرسTower plaza floor 19 Dubai
  • ساعتهای آزادمشاوره و پشتیبانی 24 ساعت

زندگی در دبی (امارات)

بسیاری باور دارند که دبی بهترین گزینه برای مهاجران است و تغییرات آن در سال 2020 فرصت‌های بیشتری را برای مهاجران ایجاد کرده است. در این مقاله قصد داریم نگاهی به زندگی در دبی بیندازیم.

شروع یک زندگی جدید در دبی می‌تواند یکی از هیجان‌انگیزترین تجربیاتی باشد که تا به حال داشته‌اید. با این حال، زندگی در این شهر مانند هر کشور و شهر جدیدی می‌تواند دلهره‌آور باشد؛ علی‌الخصوص اگر ندانید چطور باید کارهایتان را در انجام دهید.

در سال 2020 امارات متحده عربی و دبی، تغییرات هیجان‌انگیزی را برای ساکنان مهاجر خود ارائه کردند. ما قصد داریم در این مقاله نگاهی به مزایا و معایب زندگی در امارت و به ویژه شهر دبی بیندازیم و نکات مربوط به اقامت، مالیات، آموزش، بهداشت و بسیاری از موارد دیگر (از جمله تغییرات مذکور) را توضیح دهیم. با راهنمایی‌های ما در دبی 724 متوجه می‌شوید که چه انتظاری باید از دبی داشته باشید. در نتیجه، می‌توانید قبل از رفتن به این شهر برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهید و از زندگی در آن آن نهایت لذت را ببرید.

زندگی در دبی؛ مزایا و معایبی که ممکن است شما را شگفت زده کند

مانند هر شهر دیگری در جهان، دبی هم معایب زیادی دارد. وقتی می‌خواهید به یک مکان جدید بروید، لازم است بدانید که باید انتظار چه موارد خوب و بدی از خانه جدیدتان را داشته باشید.

زندگی در دبی؛ مزایا و معایبی که ممکن است شما را شگفت زده کند

مزایای زندگی در دبی

دبی مقصدی هیجان انگیز و تجربه‌ای فراموش‌نشدنی است! بنابراین، اگر می‌خواهید از زندگی اجتماعی و کاریتان در جهانی به شدت در حال رشد و هیجان‌انگیز لذت ببرید، این شهر مکان مناسبی محسوب می‌شود. آب‌وهوای امارات در 8 ماه از سال عالی است. در این مدت روزهای آن گرم و طولانی و آسمان آن آبی و بدون ابر است و آب‌ گرم دریا مدام می‌درخشد.

ساکنین این شهر زندگی‌اجتماعی فوق‌العاده و متنوعی دارند. بسیاری از مهاجران پس از رسیدن به امارات به هتل‌ها یا کلوپ‌های ساحلی خصوصی آن می‌روند. آنها در اوقات فراغت خود، از امکانات موجود در این مکان‌ها لذت می‌برند. تعداد باشگاه‌های ورزشی امارات بیشتر از هر جای دیگری در جهان است! صرف غذا در رستوران‌های این کشور تجربه‌ای استثنایی است. بارها، کلوپ‌ها و رستوران‌های دبی هم می‌توانند پاسخ‌گوی سلیقه‌های بسیار متفاوتی باشند.

استانداردهای آموزشی دبی عالی است و تقریباً در هر سال مدارس و دانشگاه‌های جدیدی در آن ساخته می‌شوند. تقریباً هر شرکت بین‌المللی و بزرگی یک شعبه در دبی دارد! این نشان می‌دهد که فرصت‌های زیادی در این شهر وجود دارد.

علاوه بر این، از هیچ درآمدی مالیات گرفته نمی‌شود! ساکنین دبی به‌راحتی می‌توانند پول‌هایشان را به کشور خود بفرستند. در نتیجه، شما می‌توانید حقوق خوبی در این شهر دریافت کنید و مقداری از آن را هم به خانه بفرستید. فرودگاه بین‌المللی و مهم دبی هم میزبان پروازهای زیادی از سراسر جهان است تا این شهر را در دسترس افراد زیادی قرار می‌دهد. خرید در دبی تجربه‌ای لذت‌بخش و فوق‌العاده است! سطح زندگی این شهر بسیار بالا  و میزان جرم و جنایت آن بسیار کم است.

دبی شهر بسیار صبوری است و با باورها و شیوه‌های زندگی دیگران مدارا می‌کند.  علاوه بر این، از نظر اجرای قوانین اسلامی در زندگی روزمره یکی از راحت‌ترین شهرهای موجود در جهان محسوب می‌شود. افرادی که به این شهر مهاجرت می‌کنند، می‌توانند مشروبات الکلی بخرند و در ماه رمضان غذا بخورند.

تاکسی‌های دبی بسیار ارزان هستند و دولت به‌شدت روی سیستم حمل و نقل عمومی سرمایه‌گذاری کرده است. هزینه اتومبیل و بنزین در این شهر واقعاً پایین است. علاوه بر این، استفاده از کمک خدمتکار در بسیاری از خانواده‌ها یک چیز عادی محسوب می‌شود.

مزایای زندگی در دبی

معایب زندگی در دبی

دبی سروصدا و کاغذبازی‌های اداری زیادی دارد. این مسئله مخصوصاً برای مهاجران تازه‌واردی که مجبورند برای همه‌چیز مجوز بگیرند، می‌تواند بسیار دردسرساز باشد. مهاجران این شهر برای کار و اقامت خود به دو مجوز جداگانه نیاز دارند. سعی کنید از قبل با کارفرمایتان مشورت کنید و از او کمک بگیرید تا بتوانید این دوره سخت را بگذرانید. توجه داشته باشید که اوایل زندگی در دبی گاهی آنقدر دشوار می‌شود که برخی از افراد از ماندن در این شهر منصرف می‌شوند!

تابستان دبی، یعنی از ماه ژوئن تا ماه سپتامبر (خرداد تا شهریور)، تقریباً غیرقابل‌تحمل است و بسیاری از مهاجران از این مدت برای مسافرت به کشور خودشان استفاده می‌کنند. اگر بچه داشته باشید، وضعیتتان ممکن است بدتر شود؛ چراکه آنها در بیشتر روز نیاز دارند در خانه بمانند. وضعیت ترافیک در دبی هم می‌تواند غیرقابل‌تحمل شود و روی زندگی افرادی تأثیر بگذارد که رفت‌وآمد زیادی دارند یا مجبورند فرزندشان را به مدرسه ببرند. هرچند کشور امارات با سرمایه‌گذاری در سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی سعی کرده است این مشکل را کاهش دهد، اگر می‌خواهید در دبی رانندگی کنید، باید بدانید که گاهی ممکن است در ترافیک شدیدی بمانید.

هزینه مسکن و تحصیل در دبی بسیار زیاد است. هزینه زندگی در دبی به اندازه زندگی در مرکز لندن و به‌شدت بالا است. سانسور فیلم‌ها، محدود کردن وب‌سایت‌ها و حتی اپلیکشن‌هایی مثل اسکایپ از دیگر مسائلی است که با زندگی در دبی باید با آنها سروکله بزنید. برخی از مهاجران این مشکلات را محدودکننده و خسته‌کننده می‌دانند. ساعات کاری در دبی هم ممکن است خیلی طولانی باشد. علی‌الخصوص شرکت‌های بین‌المللی که در دبی فعالیت می‌کنند، انتظارات زیادی از کارمندان خارجی خود دارند.

ساخت‌وساز زیادی هم در دبی وجود دارد. در سراسر کشور امارات متحده عربی فضاهای سبز و آرامش‌بخش زیادی وجود دارد، اما روند توسعه ساختمان‌ها شدیداً بالا است و گاهی می‌تواند زندگی در این کشور را کمی خسته‌کننده و استرس‌زا کند.  دبی شهر بسیار خوبی برای دوستداران طبیعت و محیط زیست نیست و اگر می‌خواهید در مکان های آرام پیاده‌روی کنید، شهر مناسی برای شما محسوب نمی‌شود.

زندگی در دبی می‌تواند همان چیزی باشد که شما می‌خواهید. این مسئله به‌شدت به انتخاب و ترجیحات شما بستگی دارد. شما خود باید به این نتیجه برسید که فرصت‌های موجود در این شهر (مثل درآمد خوب بدون مالیات) ارزش نکات منفی آن را دارد یا نه.

نکاتی که قبل از مهاجرت به دبی باید بدانید

دبی هم یکی از هفت امارت موجود در کشور امارات متحده عربی و هم بزرگ‌ترین شهر این کشور است. ثروت این شهر تا حدود زیادی از طریق صنعت نفت به دست آمده؛ اما دولت آن به‌خوبی توانسته است اقتصادش را متنوع کند. امروزه دبی در بخش‌های زیادی مثل گردشگری، املاک‌ومستغلات، خدمات مالی، بهداشت و آموزشی پیشرفت کرده است تا از قدرت مالی خود حمایت کند.

شیخ محمد بین راشد آل مکتوم حاکم دبی است و در کنار امارت ابوظبی حق وتوی برخی از مسائل مهم ملی را در مجلس قانون‌گذاری امارات متحده عربی دارد.  به همین خاطر است که خریداران خارجی می‌توانند املاک‌ومستغلات خاصی را در دبی خریداری کنند؛ اما در سایر شهرهای کشور امارات متحده عربی چنین اجازه‌ای به آنها داده نمی‌شود. دبی به خاطر چند دلیل مهم و کلیدی، یک انتخاب استثنایی برای مهاجران است:

  • اولاً: علی‌رغم رکود اقتصادی دبی در سال 2008 که کل جهان را تحت‌تأثیر خود قرار داد، این شهر هم‌اکنون اقتصاد پررونقی دارد. در نتیجه، فرصت‌های شغلی بسیار زیادی را در خود جای داده است و به افراد مختلف اجازه می‌دهد تا در بازار ملک آن فعالیت کنند.
  • دلیل اصلی دیگر جذابیت زندگی در دبی برای مهاجران این است که سبک زندگی این شهر (علی‌الخصوص برای مهاجران غربی که می‌خواهند از آب‌وهوای بسیار عالی، امکانات تفریحی فوق‌العاده، سرعت نسبتاً آرام زندگی و آموزش و مراقبت‌های بهداشتی آن بهره ببرند) فوق‌العاده خوب است.

اگر واقعاً می‌خواهید به دبی مهاجرت کنید، این‌ها چیزهایی است که باید قبل رفتن بدانید:

شغل و حقوق در دبی

برای افرادی که می‌خواهند در شغل خود پیشرفت کنند، از حقوقشان مالیاتی کم نشود و در یکی از هیجان‌انگیزترین و پرجنب‌وجوش‌ترین شهرهای جهان زندگی کنند، دبی بهترین مقصد است. بسیاری از افراد توانسته‌اند ثروت زیادی در دبی به دست آورند و همین مسئله باعث شده است که این شهر مرکز ثروت و رفاه باشد. مهاجرانی که می‌خواهند برای مدت زیادی به دبی بروند، می‌توانند قانوناً حقوقشان را بدون پرداخت مالیات بر درآمد دریافت کنند. نپرداختن مالیات بر درآمد برای متخصصان زیادی بسیار مهم است. با این حال، با وجود مزایای مالیاتی موجود تله‌هایی هم در این کشور وجود دارد.

شغل و حقوق در دبی

شاید بتوان گفت که حداقل در حال حاضر، روزهای سخت گسترش اقتصادی امارات به پایان رسیده است؛ اما هنوز فرصت‌های شغلی زیادی در صنایع مختلف دارد. دبی برای کاهش وابستگی به نفت و افزایش تنوع اقتصادی خود قصد دارد به یکی از قوی‌ترین قطب‌های فناوری و نوآوری جهان تبدیل شود. این شهر زیرساخت‌های خوبی دارد و به مناطق زیادی متصل است. دولت امارات متحده عربی هم کارهای زیادی انجام می‌دهد تا دبی را به‌عنوان مقصدی عالی برای استعدادهای جهانی و استارت‌آپ‌ها معرفی کند. دانستن اینکه در حال حاضر و احتمالاً در آینده، تقاضای چه حرفه‌هایی در امارات متحده عربی زیاد است، می‌تواند به شما در پیدا کردن شغل موردنظرتان کمک کند.

نکات و حقایق کاریِ دبی

اگر کارفرمایی از شما می‌خواهد که برای کار به دبی بروید، درباره شرایط کاریتان با او صحبت کنید. هزینه زندگی در دبی به قدری زیاد است که حداقل باید هزینه‌های جابه‌جایی، هزینه‌های اقامت و هزینه تحصیل فرزندانتان را در نظر بگیرید. اگر به دنبال کار در امارات متحده عربی هستید، بسته به کشور خودتان، می‌توانید با استفاده از ویزای مسافرتی به دبی بروید و دنبال کار بگردید. علاوه بر این، می‌توانید به صورت آنلاین هم جست‌وجو کنید تا ببینید کدام شرکت‌ها می‌توانند به شما برای یافتن کار در امارت کمک کنند.

اگر شغل خود را از دست بدهید، 30 روز فرصت دارید تا شغل و اسپانسر دیگری پیدا کنید؛ در غیر این صورت باید دبی را ترک کنید. گفتنی است که در دبی نمی‌توانید شغل خود را به دلخواه خودتان تغییر دهید؛ چراکه بسته به تحصیلاتتان، تعداد دفعاتی که می‌توانید تغییر شغل بدهید، محدود است.

ویزای دورکاری دبی

دبی طرح ویزای «دورکاری»  را هم راه‌اندازی کرده است. این طرح به شما اجازه می‌دهد که به دبی سفر کنید و تا یک سال در آنجا بمانید و به‌عنوان شغل آزاد یا برای کارفرمای خود در خارج از این کشور کار کنید. اگر فرزند دارید، می‌توانید خانه‌ای در دبی اجاره کنید، به مدارس دبی دسترسی داشته باشید، از خدمات مربوط به آب و برق استفاده کنید و اساساً مانند شهروندان این شهر زندگی کنید.  شما رسماً اجازه دارید کار کنید؛ اما نمی‌توانید به‌صورت حضوری در این کشور مشغول به کار شوید.

شایان ذکر است که برای استفاده از این طرح باید ۲۸۷ دلار بپردازید و بیمه سلامت هم داشته باشید.

بازنشستگی در دبی

از سپتامبر 2020 (شهریور ۹۹) مهاجران شهر دبی می‌توانند برای طرح «بازنشستگی در دبی» درخواست بدهند. بر اساس این طرح، ساکنان واجد شرایطِ 55 سال و بالاتر می‌توانند برای ویزای بازنشستگی که هر پنج سال یک بار تمدید می‌شود، درخواست بدهند.

برای استفاده از طرح بازنشستگی در دبی باید یکی از سه شرط زیر را داشته باشید:

  • درآمد ماهانه شما باید 20000 درهم (5500 دلار) باشد.
  • باید 1 میلیون درهم پس‌انداز داشته باشید.
  • باید در دبی ملکی به ارزش 2 میلیون درهم داشته باشید.

تمرکز این طرح روی افرادی است که ساکن شهر دبی هستند، در آن کار می‌کنند و به سن بازنشستگی رسیده‌اند. گفتنی است که متقاضیان باید بیمه درمانی معتبری هم داشته باشند.

سبک زندگی در دبی

وقتی صحبت از زندگی در دبی می‌شود، بیشتر اوقات ما در مورد شهر دبی صحبت می‌کنیم نه امارت دبی. دبی جایی است که اکثر بریتانیایی‌های مستقر در کشور امارات متحده عربی در آن زندگی و کار می‌کنند. شهر دبی هم مرکز کل منطقه محسوب می‌شود. سبک زندگی در دبی تنها چیزی است که مهاجران از آن شکایت نمی‌کنند.  اگرچه به خاطر گرما بیشتر آنها مجبور می‌شوند به فعالیت‌هایی روی بیاورند که درون ساختمان‌ها انجام می‌شود؛ اما سرگرمی‌های زیادی هم در این شهر وجود دارد. پارک‌های موضوعی، کلوپ‌های ساحلی خصوصی، مراکز خرید فوق‌العاده مجلل، مجتمع‌های سینمایی، رستوران‌های فراوان، اسنوبوردسواری در مکان‌های سرپوشیده و جشنواره‌های موسیقی تنها برخی از امکانات موجود در دبی است.

خرید در دبی

مراکز خرید زیادی در دبی وجود دارد. حتی بزرگ‌ترین مرکز خرید جهان هم در دبی است. در دبی همه‌چیز (از مبلمان ایکیا (Ikea ) گرفته تا پارچه‌های سنتی) پیدا می‌شود. خیلی از چیزهایی که می‌خرید، معاف از مالیات هستند؛ اما هزینه‌ واردات می‌تواند هزینه‌های شما را هم افزایش دهد. علاوه بر این، بنا بر قوانین سال ۲۰۱۸ مالیات بر ارزش افزوده در دبی 5 درصد است و مواد غذایی، مراقبت‌های بهداشتی و خدمات آموزشی معاف از آن هستند.

اگر بودجه کافی ندارید، موقع خرید مراقب باشید. از بازارها و سوپرمارکت‌های محلی با قیمت‌های ارزان‌تر خرید کنید. در شب‌ها جمعه به مراکز خرید نروید؛ چون معمولاً به‌شدت شلوغ می‌شوند.  بسیاری از مهاجرانی که می‌خواهند دبی را ترک می‌کنند، تصمیم می‌گیرند چیزهای زیادی را (از مبلمان گرفته تا خودرو) بفروشند. برای انجام این کار به انجمن‌ها و تابلوهای اعلانات سوپرمارکت/محل کار خود دقت کنید.

خرید در دبی

هزینه زندگی در دبی

وقتی نوبت به هزینه زندگی در دبی می‌رسد، دوباره هم خبرهای خوب و هم خبرهای بدی وجود دارد. هزینه اقامت در دبی می‌تواند تا 15000 پوند در سال برای یک آپارتمان اجاره‌ای مناسب در یک مکان خوب باشد .بسته به درخواست مالک ، افراد ممکن است مجبور شوند این مبلغ را در همان ابتدا پرداخت کنند. علاوه بر این، اگر می‌خواهید ملکی در دبی بخرید، ممکن است مجبور شوید سال‌ها منتظر بمانید تا یک آپارتمان یا ویلای در حال ساخت تکمیل شود. علاوه بر این، حتی ممکن است مجبور شوید برای خرید  یک ملک استفاده‌شده بیشترین قیمت ممکن را بپردازید.

با این حال، اگر در حال حاضر ملکی در دبی دارید و می خواهید آن را اجاره دهید، خبر خوب این است که به‌راحتی می‌توانید بین 8 تا 11 درصد سود کنید. به غیر از محل اقامت، هزینه‌های دیگری که باید با آنها آشنا باشید، مربوط به هزینه‌های مدرسه می‌شود که می‌تواند چالش‌برانگیز باشد؛ چراکه حتی بهترین مدارس موجود در دبی هم ممکن است از شما اخاذی کنند. واقعیت این است که بسیاری از مهاجران دبی مجبورند برای مدارس فرزندان خود بجنگند. هرچند که طبق قانون نرخ تورم سالانه شهریه مدارس بین ۱۶ تا ۲۰ است، مدرسه‌های دبی راه‌های زیادی برای ایجاد هزنیه‌های اضافی پیدا می‌کنند و این تورم می‌تواند به ۸۰ درصد هم برسد.

بیمه‌های پزشکی و مراقبت‌های بهداشتی در دبی بالا است؛ اما کیفیتی که دریافت می‌کنید هم فوق‌العاده است. هزینه‌های اصلی مثل مواد غذایی هم زیاد نیست؛ اما مشروبات الکلی بسیار گران‌اند. هزینه سوخت مقرون‌به‌صرفه و هزینه خودرو کم‌تر از کشورهایی مثل انگلستان است. حتی با در نظر گرفتن مالیات بر ارزش افزوده در دبی هزینه‌های روزانه بسیار مناسب است. vat یا همان ارزش افزوده در دبی 5 درصد است.

در جدول زیر می‌توانید هزینه‌های ماهانه زندگی در دبی برای یک فرد مجرد، یک زوج و یک خانواده چهارنفره را مشاهده کنید.

مراقبت‌های بهداشتی در دبی

از زمان اجرای طرح بیمه سلامت اجباری در دبی، هرکسی که در این شهر زندگی می‌کند، باید به یک طریقی بیمه شود. مهاجران برای دریافت اقامت خود باید یک بیمه درمانی معتبر داشته باشند. این قانون بخشی از برنامه دبی برای تبدیل شدن به یکی از پیشرفته‌ترین کشورها (از نظر مراقبت‌های بهداشتی، کیفیت و مقرون‌به‌صرفه بودن آن برای همه افراد) است. از آنجایی که شما می‌خواهید به یک کشور جدید با یک آب‌وهوا، روش زندگی و نکات بهداشتی کاملاً متفاوت بروید، باید اقدامات مهمی را هم قبل از جابه‌جایی و هم طی اقامت خود در دبی انجام دهید.

دبی: شوک فرهنگی

قبل از اینکه به دبی بروید، تا جای ممکن درباره آن تحقیق کنید و در صورت امکان، قبل از اجاره یک خانه از آن بازدید نمایید. علاوه بر این، در انجمن‌ها و شبکه‌های اجتماعی با مهاجران دیگری که در امارات زندگی می‌کنند، صحبت کنید تا بفهمید که مهاجرت به این شهر واقعاً چگونه است. در اینجا به نکاتی اشاره می‌کنیم که باید قبل از مهاجرت به دبی بدانید:

  • زنای محصنه، بدهکار شدن و برگشت خوردن چک یک نوع جرم است و مجازات آن می‌تواند زندان یا حتی تبعید باشد.
  • هرگز هنگام مستی رانندگی نکنید و هرگز از داروهای بدون نسخه استفاده ننماید.
  • به نوع لباستان اهمیت بدهید و محافظه‌کارانه لباس بپوشید.
  • به دین و سنت‌های مردم احترام بگذارید. درک کنید که به نظر مردم این کشور در ماه رمضان نباید در روز چیزی بخورید یا بنوشید. انجام این کارها واقعاً به نظر آنها بی‌احترامی است.

تغییرات مهم قوانین کشور امارات متحده عربی

در سال 2020 امارات متحده عربی برای ارتقای جایگاه اقتصادی و اجتماعی خود برخی از قوانینش را تغییر داد. در این جا تغییرات مهمی را ذکر خواهیم کرد که که تأثیر زیادی بر مهاجران این کشور دارند:

  • با «قتل‌های ناموسی» و آزار و اذیت زنان دیگر با ملایمت برخورد نمی‌شود.
  • نوشیدن الکل بدون مجوز قانونی است.
  • زندگی مشترک خارج از ازدواج دیگر غیرقانونی نیست.
  • مهاجران امارات متحده عربی می‌توانند از قانون کشور خود درمورد طلاق و ارث تبعیت کنند.
  • به جز بخش‌های انرژی و هیدروکربن، مخابرات و حمل‌ونقل، سرمایه‌گذاران خارجی می‌توانند کاملاً مالک شرکت‌های خود باشند و دیگر نیازی به یک حامی اماراتی ندارند.

رانندگی در دبی

دبی یک کلان‌شهرِ به‌سرعت در حال رشد، مدرن، پرجنب‌وجوش و شلوغ است که گردشگران و مهاجران زیادی را از سراسر جهان جذب می‌کند. وقتی صحبت از رانندگی در دبی می‌شود، رعایت قوانین راهنمایی‌ورانندگی باید اولویت اول شما باشد. تا زمانی که گواهینامه رانندگی نداشته باشید، نمی‌توانید در دبی برای خودتان ماشین بخرید؛ اما می‌توانید با گواهینامه بین‌المللی خود یک خودرو را اجاره کنید. اگر می‌خواهید در دبی موتورسواری کنید، باید گواهینامه‌ای از کشور خودتان داشته باشید. اگر می‌خواهید برای تماشای کویر از شهر خارج شوید، باید یک دوره رانندگی در کویر را بگذرانید.

حمل‌و‌نقل عمومی در دبی

گردش در یک کلان‌شهرِ مدرن برای افرادی که رانندگی را دوست ندارند یا با آن در یک کشور خارجی راحت نیستند، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. مدتی طول می‌کشد تا به مسیرها، حمل‌ونقل عمومی و چگونگی استفاده از آن عادت کنید. با این حال، پس از اینکه با این موارد آشنا شدید، مطمئناً تردد در دبی برایتان به‌شدت راحت می‌شود.

برای زندگی در دبی باید بدانید قصد دارد هوشمندترین شهر جهان از نظر حمل‌ونقل عمومی باشد. این شهر هم‌اکنون می‌تواند به قطارهای مترو بدون راننده و تاکسی‌های تسلای خود افتخار کند. حتی اتوبوس‌های خودران هم در این شهر به واقعیت تبدیل شده‌اند. بنابراین، در این شهر رفت‌وآمد با وسایل حمل‌ونقل عمومی می‌تواند گزینه خوبی برای افرادی باشد می‌خواهند از رانندگی و دردسرهای آن دوری کنند.

پیدا کردن خانه در دبی

قیمت ملک در دبی ابتدا پس از دوره‌ای رشد کاهش یافته؛ اما اجاره آن به‌شدت بالا است. علاوه بر این، برخی از مالکان ممکن است از شما بخواهند که اجاره یک سالتان را در همان ابتدا پرداخت کنید. این امر می‌تواند برای مهاجران زیادی دشوار باشد و به همین خاطر، برخی از کارفرمایان به آنها کمک می‌کنند.

شما هم ببینید که آیا کارفرمایتان به شما کمک می‌کند جایی برای زندگی پیدا کنید یا نه؛ چراکه این امر می‌تواند سخت و وقت‌گیر باشد. در صورت امکان، تا زمانی که می‌توانید خانه‌ای را اجاره کنید؛ تا با مناطق مسکونی مختلف آشنا شوید و خانه مناسب خودتان را با توجه به سلیقه و نیازهایتان پیدا کنید. هزینه مناطق مختلف دبی بسیار متفاوت و کم‌وبیش منطقی است. قبل از اینکه خانه‌ای را بخرید، ابتدا باید بدانید که کدام منطقه برای شما مناسب است.

زندگی در دبی؛ کلام آخر

دبی واقعاً آدم را مست می‌کند و می‌تواند یک زندگی مثال‌زدنی را به مهاجران خود ارائه کند. این شهرِ آینده‌نگر چشم‌انداز بسیار خوبی دارد و همچنان روی برخی از سنت‌های محافظه‌کارانه خود پافشاری می‌کند؛ نکته‌ای که اگر قصد مهاجرت به آن را داشته باشید، باید بپذیرید. اگر از آن دسته افرادی هستید که با هیاهو و هیجان بزرگ شده است، دبی می‌تواند مکان مناسبی برای شما باشد.

بی‌شک انتخاب این شهر برای مهاجرت به سلیقه آنها بستگی دارد. تعدادی از مردم آن را دوست دارند و تعدادی از مردم از آن متنفرند. با این حال، مسلماً اگر بتوانید زندگی در دبی را دوست داشته باشید، می‌توانید مالیات زیادی را پس‌انداز کنید و (در مقایسه با کشور خودتان) ثروت بسیاری به دست آورید.

پشتیبانی دبی