• تلفن09027508585
  • ایمیلinfo@dubai724.com
  • آدرسTower plaza floor 19 Dubai
  • ساعتهای آزادمشاوره و پشتیبانی 24 ساعت
  • تلفن09027508585
  • ایمیلinfo@dubai724.com
  • آدرسTower plaza floor 19 Dubai
  • ساعتهای آزادمشاوره و پشتیبانی 24 ساعت

قیمت اجاره خانه در دبی (امارات)

قیمت اجاره خانه در دبی

مهاجرین و افرادی که به قصد کار و اقامت موقت به دبی می‌روند، گزینه‌های بسیار جذابی برای اجاره خانه پیش رو دارند. در تمام امارات متحده عربی، به‌ویژه دبی، شرایط فوق‌العاده‌ای برای اجاره خانه در نظر گرفته شده است. اما سوالی که در این زمینه مطرح می‌شود، درباره قیمت اجاره خانه در دبی می‌باشد. در ادامه این مطلب به بررسی قیمت و همه زوایای مربوط به کرایه خانه در شهر بزرگ دبی پرداخته شده است.

اجاره خانه در دبی

اجاره ملک در امارات زیر نظر اداره نظارتی املاک و مستغلات (RERA) انجام می‌شود. خبر خوب اینکه، به دلیل سرعت بالای ساخت‌وساز، میزان املاک موجود از میزان تقاضای اجاره، بسیار بیشتر است. بنابراین عجله نکنید و با خیال راحت ملک رویایی متناسب با بودجه و شرایط خود را پیدا کنید. کشور امارات از امنیت بسیار بالایی برخوردار است و حتی بانوان هم می‌توانند برای اجاره ملک در دبی اقدام کنند.

بهترین مکان‌ها برای اجاره خانه در دبی

در این بخش به معرفی بهترین مکان‌ها برای اجاره ملک در دبی می‌پردازیم.

دبی مارینا (Dubai Marina)

دبی مارینا یک شهرک جدید در شهر دبی و بهترین مکان برای اجاره در این شهر است. از ویژگی‌های بارز این منطقه برای اجاره می‌توان به وجود مراکز خرید و رستوران‌های مختلف در آن اشاره کرد. قیمت اجاره خانه در دبی در این محله بسیار بالا است

مرکز شهر دبی (Down Town Dubai)

یکی دیگر از بهترین و گران‌ترین مناطق دبی برای اجاره خانه، مرکز شهر دبی است. برج خلیفه درست در مرکز این منطقه قرار دارد و بزرگترین مرکز خرید جهان یعنی دبی مال نیز در آنجا واقع شده است.

قیمت اجاره خانه در دبی (امارات)

بور دبی (Bur Dubai)

بور دبی قدیمی‌ترین منطقه در این شهر محسوب می‌شود و بافت قدیمی و زیبای خود را حفظ کرده است. در این منطقه می‌توان انواع خانه‌های ویلایی و آپارتمانی را پیدا کرد. خوبی این منطقه این است که دسترسی کامل به همه مناطق دیگر دبی دارد.

انواع ملک جهت اجاره در دبی

املاک و مستغلات زیادی برای اجاره در دبی موجود هستند که در ادامه آنها را معرفی می کنیم:

  • ویلاهای کامپوند (Compound Villas)

این نوع ویلاها با حراست 24 ساعته و امکانات کامل از قبیل مراکز خرید، داروخانه، باشگاه، زمین بازی، پارک، استخر و غیره همراه هستند.

  • ویلاهای مستقل و خانه‌های شهری (Standalone Villas and Townhouses)

این نوع ویلاها می‌توانند تا شش اتاق هم داشته باشند و همه آنها با باغچه‌های بزرگ و استخر اختصاصی همراه هستند. نگهداری از املاک داخل ویلا توسط مستاجر ممکن است بخشی از قرارداد باشد.

  • آپارتمان (Apartments)

از آپارتمان‌های کوچک تا پنت‌هاوس، در این دسته قرار می‌گیرند. بیشتر ساختمان‌ها، به‌خصوص جدیدترها، دارای امکاناتی همچون باشگاه، استخر و حراست 24 ساعته هستند.

  • هتل آپارتمان (Hotel Apartment)

این خانه‌ها مناسب اقامت کوتاه چند هفته‌ای یا چند ماهه هستند. برای اجاره این خانه‌ها نیازی به کاغذبازی‌های اداری نیست. شما فقط باید آیدی خود را ارائه دهید و مبلغی را پیش‌پرداخت کنید. در هتل آپارتمان، هزینه اضافه بابت برق پرداخت نمی‌کنید و آب و وای‌فای هم معمولا رایگان هستند.

  • خانه‌های مبله، نیمه مبله و غیرمبله (Furnishe, Semi furnished, and Unfurnished Houses)

خانه‌ها از نظر مبله بودن به سه دسته تقسیم می‌شوند. در خانه‌های مبله، همه چیز مهیا است و شما نیازی به خریدن وسایل ندارید. البته معمولا تهیه ظروف، قاشق و چنگال، ملحفه و پتو با مستاجر است. به خانه‌هایی که در آنها یخچال، ماشین لباسشویی، ظرفشویی و اجاق وجود داشته باشد، نیمه مبله گفته می‌شوند. برای اجاره خانه غیر مبله هم تهیه اقلام زندگی به عهده مستاجر است. قیمت اجاره خانه در دبی با توجه به نوع ملک و امکانات آن می‌تواند کاملا متفاوت باشد.

نحوه پیدا کردن مکانی برای اجاره در دبی

بیشتر املاک و مستغلات در دبی در سایت‌های مربوط به خرید و اجاره ملک معرفی می‌شوند. در کنار سایت‌ها شما می‌توانید از روزنامه‌های The National، Gulf News، Khaleej Times و Gulf Today هم برای پیدا کردن خانه و استعلام قیمت اجاره خانه در دبی کمک بگیرید.

با گشت‌وگذار در کوچه و خیابان‌های دبی، ممکن است تابلوهایی با عنوان «برای اجاره» یا FOR RENT مشاهده کنید. شما می‌توانید از اداره مهاجرت محل اقامت خود هم برای معرفی نماینده اجاره خانه در دبی کمک بگیرید.

لازم به ذکر است که دانشجویان می‌توانند برای اقامت، از خوابگاه‌هایی که دانشگاهشان ارائه می‌دهد، استفاده کنند. البته دانشجویان می‌توانند از آپارتمان‌های اشتراکی هم برای اجاره استفاده کنند. توجه داشته باشید که این‌گونه آپارتمان‌ها در دبی غیرقانونی هستند، مگر اینکه صاحب ملک چنین چیزی را در قرارداد ذکر کرده باشد.

هزینه‌ اجاره خانه در دبی

هزینه‌های اجاره خانه در دبی

متوسط قیمت اجاره خانه در دبی و ابوظبی نسبت به سایر شهرهای امارات، بیشتر است. اجاره یک خانه یک خوابه در بخش‌های دورافتاده دبی یا ابوظبی می‌تواند سالانه بین 40000 تا 45000 درهم امارات باشد‌. قیمت اجاره یک آپارتمان دوخوابه در دبی بین 90000 تا 100000 درهم امارات است. همچنین اجاره یک ویلا سه خوابه در دبی حتی به 150000 درهم امارات هم می‌رسد.

اجاره‌ها در دبی به صورت چهار چک سه‌ماهه، سه چک چهارماهه یا دو چک شش ماهه پرداخت می‌شوند و ماهیانه نیستند. برای اجاره خانه در دبی شما باید مبلغی معادل 5% کل ارزش اجاره را به عنوان ضمانت و سپرده به مالک بپردازید. پس از تخلیه منزل و در صورتی که خسارتی به املاک وارد نشده باشد، این هزینه به شما بازگردانده می‌شود.

هزینه دیگری که باید برای اجاره خانه در دبی بپردازید، مربوط به خدمات آب و برق می‌باشد. این هزینه تقریبا معادل 5% اجاره ماهیانه است. به فرض مثال، اگر اجاره ماهیانه شما 5000 درهم باشد، 250 درهم هم باید بابت حق آب و برق پرداخت کنید.

در دبی، هر بار که اقدام به بستن قرارداد یا تجدید آن می‌کنید، باید مبلغی معادل 200 درهم امارات که هزینه ثبت‌نام در سامانه RERA Dubai است، پرداخت کنید.

نکات مهم درباره اجاره خانه در دبی

  • بهتر است ملک را قبل از اجاره، کاملا چک کنید.
  • قراردادهای اجاره در دبی به صورت سالانه هستند. برای ثبت این قراردادها شما باید مدارکی اعم از کارت‌های شناسایی، پاسپورت، ویزا یا نامه از اداره مهاجرت ارائه دهید.
  • پس از پرداخت ضمانت یا سپرده اجاره، مدارک آن را نزد خود نگهداری کنید.
  • اگر قبل از پایان قرارداد، خانه را ترک کنید، ملزم به پرداخت جریمه هستید.
  • در صورتی که صاحبخانه از مستاجر بخواهد خانه را زودتر تخلیه کند، باید سه ماه به مستاجر برای پیدا کردن خانه مهلت بدهد.
  • صاحبخانه اجازه افزایش اجاره و تغییر قیمت اجاره خانه در دبی را در طول قرارداد ندارد.
  • شما و صاحبخانه باید لیست کاملی از اقلام موجود در خانه را لیست نمایید و هر دو، زیر آن را امضا کنید.
  • بهتر است که برای اطمینان بیشتر، از همه بخش‌های خانه عکسبرداری کنید.
  • شما به عنوان مستاجر موظف به تمیز نگهداشتن ملک و اطراف آن هستید.
  • اگر حیوان خانگی دارید، اطمینان حاصل کنید که صاحب ملک مشکلی با این مسئله نداشته باشد.
  • اگر قصد برپایی جشن در خانه دارید، از قبل با همسایه‌ها هماهنگ کنید یا سر و صدای زیادی ایجاد نکنید. چرا که همسایه‌ها می‌توانند از شما شکایت کنند.
  • در ماه رمضان از خوردن، آشامیدن و پوشش نامناسب در ملا عام جدا پرهیز نمایید.
نکات مهم درباره اجاره خانه در دبی

جمع‌بندی

قیمت اجاره خانه در دبی به عوامل مختلفی همچون محل ملک، نوع ملک، میزان خدمات و امکانات و همچنین اندازه ملک بستگی دارد. پیدا کردن و اجاره ملک در دبی می‌تواند پروسه بسیار طولانی و پیچیده‌ای باشد. شما می‌توانید برای سرعت بخشیدن به فرآیند پیچیده اجاره ملک در دبی، از Dubai 724 کمک بگیرید. Dubai 724 یک سامانه جامع و آنلاین است که می‌تواند اسکان شما را در این شهر پیشرفته تضمین کند. این سامانه، گزینه‌های منحصر به ‌فرد زیادی متناسب با شرایط شما، در اختیارتان قرار می‌دهد که می‌توانید با خیال راحت از بین آنها انتخاب کنید. دبی 724 از ابتدا تا انتهای فرآیند اجاره خانه در این شهر، همراه شما خواهد بود.

پشتیبانی دبی