• تلفن09027508585
  • ایمیلinfo@dubai724.com
  • آدرسTower plaza floor 19 Dubai
  • ساعتهای آزادمشاوره و پشتیبانی 24 ساعت
  • تلفن09027508585
  • ایمیلinfo@dubai724.com
  • آدرسTower plaza floor 19 Dubai
  • ساعتهای آزادمشاوره و پشتیبانی 24 ساعت

هزینه ثبت شرکت در دبی (امارات)

هزینه ثبت شرکت در دبی

آمار ثبت شرکت و مهاجرت به دبی طی سال های اخیر به طرز چشمگیری افزایش یافته است. مهاجرت به دبی از طریق ثبت شرکت در این کشور موضوع بسیار داغیست که این روزها توجه بسیاری از سرمایه گذاران و صاحبان مشاغل را به خود جلب کرده است تا جایی که تجار و کارآفرینان زیادی از سراسر جهان به سمت این قطب جذاب هجوم آورده اند. اما هزینه ثبت شرکت در دبی چگونه است ؟

دبی به عنوان یک مرکز اقتصادی قدرتمند در خاورمیانه، از روابط بین المللی قوی و مقررات تجاری مناسب برای کارآفرینی برخوردار است. در نتیجه، راه اندازی یک تجارت در دبی کاملاً سودآور و همچنین از نظر جمعیتی مطلوب است. با این حال، با خبر شدن  هزینه راه اندازی یک کسب و کار در دبی بسیار مهم است چرا که نداشتن اطلاعات کافی باعث به وجود آمدن هزینه های نا خواسته و گزافی میشود.

عوامل بسیاری همچون نوع کسب کار شما، حوزه قضایی انتخاب شده، تعداد مجوزها و گواهی ها هزینه ثبت شرکت در دبی را تحت تاثیر قرار می‌دهند . اما قبل از برآورد هزینه ها باید نوع ثبت شرکت خود را انتخاب کنید که به صورت کلی با 3 دسته روبرو هستید :

  • Offshore : مناطق ساحلی
  • free zone : مناطق  آزاد
  • Mainland : مناطق اصلی

شرایط لازم برای ثبت شرکت در دبی (امارات)

 اینکه بخواهیم هزینه ای از پیش تعیین شده برای دریافت مجوزها و تاییدیه های ثبت شرکت در دبی در نظر بگیریم کاملا غیر ممکن است، زیرا تمامی این هزینه ها متغیر هستند. در نتیجه، بهتر است با یک مشاور راه اندازی کسب و کار آگاه و با قیمت مناسب در دبی تماس بگیرید تا بتواند شما را در این پروسه همراهی کند و هزینه های ارزیابی شده را با جزئیات هرچه تمام تر برایتان توضیح دهد و نهایتا شما را در جریان آخرین به روز رسانی در قیمت خدمات قضایی و دولتی قرار دهد.

دریافت تاییدیه از سازمان توسعه اقتصادی دبی

پیش از اینکه هر شرکتی اقدام به فعالیت کند ، سازمان توسعه اقتصادی DED (Department of Economic Development)  باید مجوز های اولیه را دریافت کند. این سازمان یک نهاد دولتی در امارات است که که صدور مجوز توسط این مرکز انجام می‌شود. شما با پرداخت هزینه اندکی به این نهاد دولیتی می توانید پروسه ثبت شرکت خود را آغاز کنید و تا 6 ماه هم فرصت دارید تا مابقی اقدامات اداری را به انجام برسانید. توجه داشته باشید که برای ثبت شرکت و راه اندازی کسب و کار در دبی،  این هزینه ایست که تنها یکبار پرداخت می‌کنید.

تاییدیه نام تجاری

trade name نام تجاری کسب و کار شماست و  همه فعالیت‌های شما از زمان تایید به بعد به این اسم ثبت می‌شود. بسته به نامی که انتخاب می‌کنید هزینه این قسمت متغیر خواهد بود و این مبلغ رابرای هزینه هایی مثل رزرو ، هزینه های نام  تجاری و بازرگانی خارجی پرداخت می‌کنید. و البته این هزینه بسته به انتخاب شما، ممکن است بیشتر هم بشود. این هزینه را هم شما تنها یکبار پرداخت می‌کنید.

اجاره دفتر در دبی

اگر شرکت خود را در مین لند یا همان مناطق اصلی دبی ثبت کردید، مجبورید فضایی واقعی برای شرکت خود اجاره کنید. با این کار به دولت امارات ثابت می‌کنید که کسب و کار شما قانونی است. از طرف دیگر نهاد های دولتی این کشور هم می‌توانند فعالیت شما را بررسی کرده و حواسشان به کسب و کار شما باشد و مطوئن شوند که شما به قوانین پایبند می ‌مانید. برای این کار هم دو گزینه پیش روی شماست : اجاره سالانه یا موقت.

تاییدیه اساس نامه یا تفاهم نامه انجمن (MOA)

شرکا یا صاحبان یک کسب و کار باید توافق نامه انجمن یا گواهی تفاهم نامه Memorandum of Association (MOA)  را تایید کنند. اگرچه این هزینه را هم تنها یکبار پرداخت می‌کنید اما بسته به سرمایه سهام متغیر خواهد بود جزء هزینه ثبت شرکت در دبی به حساب می‌آید.

تهیه پیش نویس قرارداد LLC به زبان عربی و انگلیسی

در این مرحله شرکا رضایت خود را برای نگارش قرارداد تأسیس LLC در دبی اعلام می کنند. برای اطمینان از این مسئله که متن اساس نامه برای همه شرکا قابل فهم باشد،  این فایل به دو زبان عربی و انگلیسی نوشته می‌شود. پس در این قسمت هم هزینه ها به دو دسته تقسیم میشود. هزینه نگارش اساس نامه و ترجمه آن به دو زبان انگلیسی و عربی. البته این جا هم هزینه را تنها یکبار پرداخت میکنید.

هزینه پرداختی به سازمان توسعه اقتصادی

در همه امارت های این کشور سازمان اقتصاد ، برای تاسیس یک شرکت هزینه ای را دریافت می‌کند که البته کارآفرین این هزینه را هم تنها یکبار پرداخت می کند. بسته به کسب و کار و مدل تجارت شما مابقی هزینه ها بسیار متفاوت خواهد بود.

هزینه دریافت مجوز تجاری در مناطق اصلی امارات

شما به عنوان یک کارآفرینی که مایل به ثبت شرکت در امارات است ، برای دریافت مجوز تجاری خود در مین لند تنها یکبار این هزینه را پرداخت می‌کنید که باز هم این هزینه بسته به نوع تجارت شما متفاوت خواهد بود. زمانیکه شما درخواستتان را برای دریافت لایسنس تجاری خود رد میکنید ممکن است  در شرایطی مجبور شوید مبلغی را به عنوان تضمین به حساب خود واریز کنید که البته پیشنهاد میکنیم با مشاوران ما در dubai 724 در تماس باشید تا اطلاعات دقیق تری کسب کنید. برخی مواقع اقدامات مربوط به بازرسی مجوزها و سایر عملیات هم میتواند هزینه اندکی در بر داشته باشد.

تیجاری (Tejari) / هزینه پروانه تجاری

تیجاری یا حق پروانه بازرگانی برای انجام فعالیت های تجاری الزامی است. این هزینه ایست که باید سالانه پرداخت شود.

هزینه های اتاق بازرگانی دبی

پرداخت هزینه سالانه به اتاق بازرگانی دبی یکی از هزینه های ضروری برای ثبت شرکت در امارات است. این مبلغ برای ثبت یک شرکت بازرگانی عمومی است و برای شرکت های صنعتی و تولیدی بسیار متفاوت خواهد بود.

هزینه بهبود خدمات تجاری

هزینه بهبود خدمات تجاری، مبلغیست که شرکت ها به صورت سالیانه برای توسعه حوزه کسب و کار خود  به دولت پرداخت می‌کنند.

هزینه خدمات اداری

شرکت ها مجبورند در همان ابتدای کار مجبورند هزینه ای را به دولت برای ثبت و ذخیره سوابق فعالیتشان بپردازند که به این هزینه هزینه خدمات اداری گفته می‌شود.

دیگر هزینه های مهم ثبت شرکت در دبی

  1. هزینه های اولیه تاسیس شرکت
  2. مجوز قرارداد
  3. بخش اقتصادی هزینه ای را برای کسب و کار های مرتبط با املاک در نظر می‌گیرد.
  4. دولت بر اساس مبلغی که برای اجاره فضای شرکت پرداخت میکنید ، هزینه ای دریافت میکند که بدین قرار است: برای دفتر یا فروشگاه 5 درصد از مبلغ اجاره  و و انبار 20 درصد از مبلغ اجاره .
  5. بسته به نوع شرکت و البته کسب کار شما ممکن است هزینه های دیگری هم به این هزینه ثبت شرکت در دبی اضافه شود.

هزینه ثبت شرکت در ناحیه free zone دبی

زمانیکه شرکت خود را در منطقه آزاد امارات ثبت کنید ، مجبورید هزینه ای را پرداخت کنید که این مبلغ تنها یکبار به مسئولین این منطقه پرداخت می‌شود. البته بسته به نوع شرکت و فعالیت شما این هزینه می تواند بسیار متفاوت باشد. چرا که بعضی از شرکت ها از همان ابتدا در این ناحیه ثبت میشوند اما برخی دیگر تنها نمایندگی شرکت های نواحی دیگر هستند.

هزینه مجوز فعالیت در منطقه آزاد  (شرکت های Free zone)

مشاغل فعال در منطقه آزاد دبی سالیانه مستلزم به پرداخت هزینه مجوز به مسئولین این منطقه هستند. لازم به ذکر است که این هزینه شامل حال همه شرکت ها از جمله شرکت های خدماتی، تجاری و صنعتی  در منطقه فیری زون دبی  می‌شود.

هزینه اجاره

یکی از هزینه‌های اولیه مربوط به راه اندازی شرکت در منطقه آزاد دبی، هزینه اجاره دفتر است. بدین ترتیب کنترل کاملی بر دارایی ها و تعهدات خود دارید. شما می توانید دفتر شرکت خود را به صورت ماهانه، سالانه یا حتی چند ساله اجاره کنید. که شما می توانید با توجه به سیستم حقوقی و امکانات موجود برای اجاره بهترین گزینه را انتخاب کنید. به علاوه  خود محل اجاره هم جزئیاتی را مشخص می‌کند که می توان دریافت چه تعداد ویزا قابل اخذ خواهد بود ، یا چه نوع تجارتی را می توان در آنجا راه انداخت.

توجه داشته باشید که پس از دریافت مجوز فعالیت در منطقه آزاد دبی مجبورید این هزینه را به صورت سالانه پرداخت کنید.

هزینه ثبت شرکت در دبی (منطقه آزاد) :

  • تاییدیه نام تجاری
  • محضر
  • بیمه
  • حساب بانکی برای شرکت
  • نگارش و ارسال
  • معاینات پزشکی
  • ترخیص پلیس
  • کارت شناسایی امارات

گزینه ها ی موجود برای اجاره در منطقه آزاد دبی

  1. میز هوشمند: این اصطلاحیست که برای مواقعی استفاده میشود که کسب و کار های کوچک و جدید با اجاره تنها یک میز از فضای  کار اشتراکی کار خود را آغاز می‌کنند.  همانطور که از نام این گزینه پیداست شما تنها یک میز از یک دفتر کار بزرگ را در اختیار دارید که بهترین انتخاب برای شروع کار است.
  2. واحد های اداری کوچک در فضاهای کار اشتراکی:  اساسا این دفاتر مکان های بسیار کوچکی هستند که به فضای کار اختصاصی تبدیل شده اند . که هر چقدر در لوکیشن های بهتری قرار داشته باشند قیمت انها بالاتر خواهد بود.
  3. دفتر یا انبار همیشگی: این فضاها نسبتا از واحد های کوچکی که در قسمت قبل در مورد انها صحبت کردیم بزرگتر هستند و همیشه هم آماده به استفاده می باشند. بنابراین هزینه اجاره آنها هم بالاتر است اما مزیت های بیشتری دارد.
  4. الزامات سرمایه گذاری در سهام: یک مالک یا سهامدار برای راه اندازی شرکت خود در منطقه آزاد دبی سرمایه گذاری می‌کند.  این سرمایه ممکن است به طور کامل در شرکت سرمایه گذاری شود یا به طور مساوی بین مالکان توزیع شود. بنابراین حداقل سرمایه سهام برای راه اندازی کسب و کار در اکثر مناطق آزاد در امارات ضروری است.
  5. هزینه ویزا: تعداد ویزای کاری که می توان برای سازمانی که در منطقه آزاد فعالیت می کند صادر کرد بستگی به این دارد که مالک در چه فضای اداری سرمایه گذاری کرده است. برای درنظر گرفتن هزینه ثبت شرکت در دبی ، این مسئله که هزینه ویزا را باید به صورت سالیانه تمدید کرد را هم در نظر گرفت. برای یک کارمند جدید که در خارج از امارات کار می کند و قصد دارد به دبی مهاجرت کند و د انجا به فعالیتش ادامه دهد ، هزینه ها شامل مهر اقامت، گواهی معاینات پزشکی و کارت شناسایی است.
پشتیبانی دبی